Η BMW είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πιέζουν για εξαίρεση από την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση, θέλοντας να δώσει παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράλληλα επενδύει στο υδρογόνο ως εναλλακτικό καύσιμο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν διακρίνεται για τα ηλεκτρικά της. Το αντίθετο, μάλιστα.
Σύμφωνα με το Reuters τα EVs των Βαυαρών τα πηγαίνουν τόσο καλά στο εμπορικό πεδίο, ώστε ο στόχος που οι ίδιοι έχουν θέσει για 50% επί των συνολικών πωλήσεων, θα υλοποιηθεί πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο 2030. Η BMW εκτιμά πως στο τέλος του 2023 τα ηλεκτρικά θα αντιστοιχούν στο 15% των πωλήσεων, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί στο 20% το ’24. Αν οι εμπορικές επιδόσεις συνεχίσουν σε αυτό το ρυθμό, τότε το 50% είναι πιθανό να επιτευχθεί μέχρι και 2 χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό στόχο, ήτοι 2028.
Αυτή η ανακοίνωση έρχεται μόλις λίγους μήνες αφότου η BMW δημοσίευσε τα στοιχεία των πωλήσεών της για το 2022, αποκαλύπτοντας πως η ζήτηση των αμιγώς ηλεκτρικών BMW και Mini διπλασιάστηκε πέρυσι, παρά τις δυσκολίες στην παραγωγή λόγω έλλειψης εξαρτημάτων (κυρίως μικροτσίπ) και του πολέμου στην Ουκρανία. Σε αντίθεση με την Audi, η βαυαρική φίρμα δεν έχει ορίσει ημερομηνία που θα καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρά έχει δεσμευτεί πως Mini και Rolls-Royce θα γίνουν αμιγώς ηλεκτρικές μάρκες μέχρι το 2030. Μια πενταετία νωρίτερα, δηλαδή, από τη χρονιά που η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να καταργήσει των πώληση οχημάτων με θερμικούς κινητήρες, αν και εφόσον βέβαια περάσει τελικά αυτή η πρόταση.