Roadster υπάρχουν αρκετά. Targa πια σχεδόν κανένα (η Porsche 911 κρατά μόνη της το οχυρό), αλλά παλιότερα ήταν πολύ δημοφιλή. Ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να ισχυριστούν πως ανήκουν και στις δυο κατηγορίες. Το συγκεκριμένο VW Polo είναι ένα από αυτά και, κατά πάσα πιθανότητα, το πιο ιδιαίτερο!
Το αυτοκίνητο αποτέλεσε ιδέα του Walter Treser, επί δεκαετίες μηχανικό εξέλιξης στην Audi, μέλος της ομάδας υπεύθυνης για το 100 και ο άνθρωπος που είχε την ιδέα να ονομαστεί «Quattro» το ιστορικό σύστημα τετρακίνησης! Ο Treser προς τα τέλη του 80 δημιούργησε τη δική του εταιρία, με σκοπό την κατασκευή ξεχωριστών τετράτροχων. Το Polo Treser GT αποτέλεσε έναν από τους πρωταγωνιστές, συνδυάζοντας Targa και καμπριολέ διαρρύθμιση. Το πρώτο αυτοκίνητο κατασκευάστηκε ενόσω ο Γερμανός δούλευε στο Ίνγκολσταντ, ακολουθούμενο από άλλα 289: 10 από την εταιρία του Treser και τα υπόλοιπα από συνεργάτη στην Αυστρία.
Το καμπριολέ Polo εξοπλίζεται με κανονικό hardtop, που αποτελείται από το κλασικό «π» (κολώνες, παρμπρίζ), αλλά το πάνω μέρος είναι αφαιρούμενο. Κατά συνέπεια, το σουπερμίνι της VW μπορεί να αλλάξει από κουπέ σε targa με μια κίνηση. Εκτός αυτού, ολόκληρο το πάνελ μπορεί να αφαιρεθεί, αναδιπλωθεί και τοποθετηθεί στο πορτμπαγκάζ, μετατρέποντας το Polo σε roadster! Τα Treser GT εξοπλίζονταν με τον 1.400άρη κινητήρα των 55 ή 75 ίππων και ήταν πανάκριβα, καθώς ένα 55άρι Polo κόστιζε 18.000 μάρκα το 1993 (περίπου 14.000 ευρώ σημερινά χρήματα) και απαιτούνταν άλλα 16.000 μάρκα (12.200 ευρώ) για τη μετατροπή, φτάνοντας συνολικά στα 34.000 μάρκα (γύρω στις 30.000 ευρώ σήμερα).
Αυτό που βλέπουμε πάντως, πωλείται αρκετά χαμηλότερα. Με 91.980 χλμ. στο κοντέρ από το 1993 και τον «καλό» κινητήρα των 75 ίππων , το κόκκινο targa πωλείται έναντι 11.900 ευρώ.