Η κατηγορία των μικρών SUV συνεχώς αναπτύσσεται και αποκτά νέα μοντέλα, όμως μεταξύ όλων ένα ξεχωρίζει για τον σπορ χαρακτήρα του και τις επιδόσεις του. Αυτό δεν είναι άλλο από το VW T-Roc R, το οποίο διαθέτει πολλές αλλαγές σε σχέση με τις πιο «ήπιες» εκδόσεις και άκρως δυναμικά χαρακτηριστικά.
Δείτε ακόμη: Πως το VW Polo ελέγχει τα τυφλά σημεία του οδηγού
Καταρχήν εξωτερικά φαίνεται αμέσως ότι δεν είναι ένα απλό T-Roc, αφού φέρει πολλές αλλαγές και προσθήκες. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει μεγάλους αεραγωγούς, η μάσκα με το λογότυπο R είναι ανασχεδιασμένη και τα φαρδύτερα φτερά τονίζουν τη μυώδη εμπρός όψη του. Οι ζάντες του είναι 18 ιντσών στάνταρ και προαιρετικά 19 ιντσών σε συνδυασμό με ελαστικά 235/40. Στο πίσω άκρο κυριαρχούν η μεγαλύτερη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και ο πιο σπορ προφυλακτήρας με το διαχύτη και τις τέσσερις οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Προαιρετικά διατίθεται σύστημα εξάτμισης τιτανίου R Performance της Akrapovic για ακόμα πιο ξεχωριστό ήχο, αλλά και με μειωμένο βάρος κατά περίπου επτά κιλά.
Δείτε ακόμη: Αθήνα – Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI
Απαραίτητες αλλαγές έχουν γίνει στις αναρτήσεις με τα πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ καθώς και με τη χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος. Πρόσθετα, το εξελιγμένο σύστημα πέδησης, που περιλαμβάνεται και στο πακέτο Υψηλής Απόδοσης (Performance Package) του Volkswagen Golf R, εγγυάται την αποτελεσματική επιβράδυνση. Στάνταρ είναι και το Launch Control για πιο άμεσες εκκινήσεις, ενώ για ακόμα πιο απαιτητική οδήγηση, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα.
Δείτε ακόμη: Πώς λειτουργεί το κιβώτιο μιας ταχύτητας του VW ID.3;
Στο εσωτερικό του VW T-Roc R τη διαφορά κάνουν τα τύπου μπάκετ εμπρός καθίσματα, τα ανοξείδωτα πεντάλ, η μαύρη οροφή και το σπορ, επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι με τα paddles. Επίσης, πίσω από τον επιλογέα του DSG βρίσκεται το περιστροφικό χειριστήριο Driving Profile Selection με τις επιλογές Normal, Eco, Sport, Individual και Race. Φυσικά, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει όλες τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και οθόνες 10,25 ιντσών και 8 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα. Παρά τον σπορ χαρακτήρα του και τις κόμπακτ διαστάσεις του προσφέρει άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (392 λτ.).
Δείτε ακόμη: Ποιο νέο σπορ VW Golf; GTI, GTD ή GTE;
Το κορυφαίο VW T-Roc R τροφοδοτείται από τον 2.0 TSI κινητήρα απόδοσης 300 ίππων και 400 Nm ροπής στις 2.000-5.200 σ.α.λ. Η κίνηση περνάει σε όλους τους τροχούς μέσω της τετρακίνησης 4MOTION και του 7 ταχυτήτων DSG κιβωτίου. Tο βάρους 1.575 κιλών αυτοκίνητο επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,8 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη), ενώ η μεικτή κατανάλωση είναι 8,4-8,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 191-199 γρ./χλμ. (WLTP).
Δείτε ακόμη: Το νέο VW Golf κάνει αέρα στους επιβάτες του! (+video)
Το VW T-Roc R διατίθεται στην ελληνική αγορά στην τιμή των 48.600 ευρώ.