Με το τρίτης γενιάς Scirocco που παρουσιάστηκε το 2008, η VW έκανε πάταγο στην κατηγορία των κουπέ αυτοκινήτων. Ο πολύ δυναμικός του σχεδιασμός σε συνάρτηση με τους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, την πολύ καλή ποιότητα και οδική συμπεριφορά, το έκαναν αμέσως ανάρπαστο. Ωστόσο με τον πέρασμα των ετών «έσβησε» η δημοτικότητά του, όπως έγινε και με άλλες αντίστοιχες προτάσεις, αλλά και με τα 3θυρα αυτοκίνητα γενικότερα.
Παρόλα αυτά το τελευταίο Scirocco (σταμάτησε να παράγεται το 2017) παραμένει ενδιαφέρον σχεδιαστικά και αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα σύγχρονα μοντέλα της Volkswagen. Πλέον στην αγορά των μεταχειρισμένων θα βρει κανείς πολλά, τόσο εργοστασιακά, όσο και «πειραγμένα» με διάφορες μετατροπές. Στη βάση της γκάμας τοποθετούνταν το Scirocco 1.4 TSI 122 PS, το οποίο μόνο βασικό δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί, τόσο σε δύναμη, όσο σε εξοπλισμό και γενικότερο χαρακτήρα.
Το συγκεκριμένο Scirocco 1.4 TSI 122 PS που «αλιεύσαμε» σε αγγελία, δεν αποκλείεται να είναι το μεταχειρισμένο με τα λιγότερα χιλιόμετρα που πωλείται. Έχει ταξινομηθεί τον Μάρτιο του 2014 και έκτοτε έχει διανύσει μόλις 13.600 χιλιόμετρα. Συνοδεύεται από πλήρες ιστορικό και το τελευταίο σέρβις έγινε τον Απρίλιο του 2022, με 10.435 χιλιόμετρα. Το μόνο που προκαλεί εντύπωση, είναι ότι έχει αλλάξει τρεις ιδιοκτήτες και κανένας από αυτούς δεν το χρησιμοποίησε ουσιαστικά. Όσο για την τιμή του, η εμπορία από τη Γερμανία (κοντά στη Νυρεμβέργη) ζητά το ποσό των 14.980 ευρώ. Πληροφοριακά, πριν από δέκα χρόνια, το Scirocco 1.4 TSI 122 PS κόστιζε στην Ελλάδα από 22.110 ευρώ.
Όσο για τον κινητήρα 1.4 TSI των 122 ίππων και 200 Nm ροπής, προσέφερε αξιοπρεπείς επιδόσεις στο μικρομεσαίο κουπέ των 1.319 κιλών. Τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν χρόνος 9,7 δευτερολέπτων και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 200 χλμ./ώρα.