Το 2002 η VW έκανε την είσοδό της στην πολυτελή κατηγορία με το πληθωρικό μοντέλο Phaeton, η παραγωγή του οποίου σταμάτησε χωρίς διάδοχο, στις 18 Μαρτίου του 2016. Συνολικά όλα αυτά τα χρόνια η παραγωγή του στο πρωτοποριακό εργοστάσιο της Δρέσδης με τις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις, έφτασε τα 84.235 οχήματα, όταν η VW είχε ετήσιο στόχο τις 20.000 οχήματα.
Δείτε ακόμα: Το VW Touareg αποχαιρετά τον V8 TDI
Το Phaeton (η ονομασία του προέρχεται από τον Φαέθων, γιο του Ήλιου και της Κλυμένης, κατά την ελληνική μυθολογία) είχε στόχο να κλέψει δόξα και πωλήσεις από τους ομοεθνείς πολυτελείς αντιπάλους του, τα μοντέλα Audi A8, BMW Σειρά 7 και Mercedes S-Class, αλλά δεν τα κατάφερε.
Σήμερα, ειδικά στη Γερμανία υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα Phaeton. Όμως το συγκεκριμένο φαντάζει ιδανική επιλογή για όσους πιθανώς αναζητούν ένα τέτοιο υπερπολυτελές όχημα με λίγα χιλιόμετρα σε τιμή αντίστοιχη με ενός καινούργιου Passat 1.4 TSI 150 PS Elegance DSG7 (30.940 ευρώ πωλείται στην Ελλάδα).
Δείτε ακόμα: VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;
Το εικονιζόμενο Phaeton Long V8 4.2 FSI Poltrona Frau κόστιζε πριν μια πενταετία 107.400 ευρώ στη βασική του έκδοση, αλλά με όλα τα εξτρά έφτανε τις 155.000 ευρώ. Τώρα μπορεί να το αποκτήσει κανείς με σχεδόν 123.000 ευρώ λιγότερα, δηλαδή με 31.870 ευρώ. Μόνο που θα πρέπει να υπολογίσει και τα υψηλά κόστη κτήσης και χρήσης. Ο εξοπλισμός του είναι εντυπωσιακός ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα της πολυτελούς κατηγορίας και το σίγουρο είναι ότι δεν θα λείψει απολύτως τίποτα από τον οδηγό και τους επιβάτες. Ενδεικτικά, το δερμάτινο σαλόνι Poltrona Frau Style κόστιζε επιπλέον 4.910 ευρώ, το πακέτο Alcantara VW Exclusive κοστολογούνταν 4.960 ευρώ, το σύστημα πλοήγησης άλλα 2.720 ευρώ, το σύστημα ψυχαγωγίας των πίσω επιβατών πρόσθετε άλλα 4.405 ευρώ κ.λπ. Η λίστα με όλο τον εξοπλισμό είναι τόσο μακροσκελής που… κουράζει όποιον τη διαβάσει αναλυτικά.
Την κίνησή του αναλαμβάνει ο V8 4.2 FSI των 335 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και με ροπή 430 Nm στις 3.500 σ.α.λ., ο οποίος έχει λειτουργήσει για 62.833 χιλιόμετρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με 4κίνηση και αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το μήκους 5.175 χλστ. και βάρους 2.390 κιλών Phaeton επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ., η μέγιστη ταχύτητα σταματάει στα 250 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση είναι 13,0 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: «Ηλεκτροσόκ» προκαλεί το πάμφθηνο VW e-Bora