Η VW ανέκαθεν διακρινόταν για την ποιότητα, την εργονομία και τη συναρμογή των εσωτερικών της. Αρετές που συνεχίζουν απτόητες μέχρι σήμερα, διανθισμένες με σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και οθόνες. Παρόλα αυτά, όλοι κάνουμε λάθη. Το θέμα είναι να τα παραδεχόμαστε και να τα διορθώνουμε. Για το Βόλφσμπουργκ αυτή η συνθήκη ακούει στο όνομα «πλήκτρα αφής».
Τα πρωτοείδαμε στο τιμόνι των πλούσιων εκδόσεων του Golf MK8 και σχεδόν αμέσως, άρχισαν να συγκεντρώνουν τα πυρά των χρηστών. Δύσχρηστα και με προβληματική απόκριση στο άγγιγμα του δακτύλου, τις περισσότερες φορές σε οδηγούσαν στον έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών από την οθόνη, καταργώντας ουσιαστικά το λόγο ύπαρξής τους. Η «ΦαουΒε» αποφάσισε να ακούσει το κοινό της και ανακοίνωσε πριν μερικούς μήνες πως τα κανονικά κουμπιά θα επιστρέψουν στο Golf, με το επικείμενο facelift του. Είναι χαρακτηριστικό πως το νέο Tiguan όσο και το ID.7 ακολουθούν την απλότητα των παραδοσιακών κομβίων στα τιμόνια τους, ενώ όλως περιέργως το ID.3 διατήρησε τα πλήκτρα αφής ακόμα και μετά την πρόσφατη ανανέωσή του.
O CEO της εταιρίας πάντως παραδέχτηκε πως αυτή η διάταξη ήταν λάθος, προβληματική και κηλίδωσε την εικόνα των εσωτερικών στα αυτοκίνητα της VW: «Αναμφισβήτητα κάναμε λάθος με τα πλήκτρα αφής και εξοργίσαμε πολλούς αγοραστές, ενώ θα έπρεπε να τους έχουμε ευχαριστημένους. Δεδομένα έγινε μεγάλη ζημιά. Για αυτό και δουλέψαμε αμέτρητες ώρες, προκειμένου να βελτιώσουμε τη χρηστικότητα» δήλωσε ο Thomas Schäfer, για να προσθέσει: «Μελετάμε συστηματικά τι θα ήθελε να ακουμπά ο οδηγός και ποιες λειτουργίες προτιμά να ελέγχει μέσω του τιμονιού. Τις αξιολογούμε. Ποιες είναι οι πιο σημαντικές; Ποιες χρειάζονται φυσικά κουμπιά; Ποιες μπορούν να περνάνε από την οθόνη; Πού βολεύει καλύτερα το χέρι να είναι ο κάθε διακόπτης;».
O Schäfer υπογράμμισε και την ανάγκη σταθερότητας, ειδικά όταν κάτι είναι δοκιμασμένο: «Άπαξ και κάτι δουλεύει μια χαρά (σ.σ. βλέπε κουμπιά στο τιμόνι), γιατί να το αλλάξεις; Δεν υπάρχει λόγος να μπερδεύεις τους καταναλωτές με κουμπιά στο ένα μοντέλο, πλήκτρα στο άλλο, διαφορετικούς διακόπτες μεταξύ τους και πάει λέγοντας. Πάντα τα VW ήταν εξαιρετικά στην ομοιογένεια. Μπαίνεις μέσα και ξέρεις πού είναι και τι κάνει το κάθε τι. Αυτό κάνουμε και πάλι, και θα συνεχίσουμε να το βλέπουμε ειδικά από το ID.2 και μετά. Αυτά τα αυτοκίνητα θα είναι ξανά κορυφαία».