Volvo με 830.000 χλμ. αποθεώνει το ντίζελ

Τα αυτοκίνητα εξηλεκτρίζονται, ενώ πολλά ντίζελ καταργούνται από τις γκάμες των κατασκευαστών και ειδικότερα στις μικρότερες κατηγορίες. Στα μοντέλα πόλης, μικρά και μικρομεσαία συμπεριλαμβανομένων των SUV, τα βενζινοκίνητα με ή χωρίς υβριδική τεχνολογία έχουν πλέον κυριαρχήσει. Ωστόσο, μόνο τα full hybrid μπορούν να προσεγγίσουν σε κατανάλωση ακόμα και τα απλής τεχνολογίας ντίζελ 8βάλβιδα μοτέρ, δίχως τη βοήθεια ούτε υβριδικών συστημάτων. Οι σύγχρονοι κινητήρες, όπως αυτός του Volvo που βλέπουμε, διαπρέπουν παντού έχοντας παράλληλα το διαχρονικό πλεονέκτημα της αντοχής, γράφοντας ασταμάτητα χιλιόμετρα.

Ο Σουηδός των φωτογραφιών είναι ένα V70 D4 του 2016. Όπου «D4», βάλτε έναν 2.0λιτρο πετρελαιοκινητήρα 181 ίππων (έβγαινε και με 163) στις 4.250 σ.αλ. και 400 Nm στις 1.800-2.500 σ.α.λ. Τα νούμερα που τον συνοδεύουν, ακόμα και σήμερα αξίζουν σεβασμού: 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ., τελική 220 χλμ., μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ. Πόσα υβριδικά μεσαία οικογενειακά βρίσκεις σήμερα, με τέτοιους αριθμούς; Ελάχιστα, ενώ κανένα δεν κοστολογείται στις 5.500 ευρώ που πωλείται το Volvo. Μεταχειρισμένο βέβαια, αλλά τί πειράζει; Σε άψογη κατάσταση φαίνεται μέσα-έξω, με την αγγελία να αναφέρει πως εξίσου άψογο διατηρείται και μηχανικά. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι πως καταφέρνει όλα τα παραπάνω, τη στιγμή που πλησιάζει το 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα!

Δεν του φαίνεται καθόλου, αλλά το κοντέρ του εν λόγω V70 D4 αναγράφει σχεδόν 830.000 χλμ (εσφαλμένα η αγγελία λέει 470.000 χλμ). Το πιο πρόσφατο σέρβις έγινε στις 824.781, κάτι που δείχνει εμπράκτως το πόσο ανθεκτικό μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο -ειδικά ντίζελ- όταν συντηρείται σωστά. Στην προκειμένη μάλιστα, από τη στιγμή που πετρελαιοκίνητα Volvo δεν προσφέρονται πλέον, ενδεχομένως να μιλάμε και για μία future classic περίπτωση.

Get it on Google Play Download on the App Store