Νέο και αποκλειστικά ηλεκτρικό Audi A6 e-tron

Η ριζική αναδιάρθρωση στη γκάμα της Audi συνεχίζεται, καθώς μετά την κατάργηση του A4 και τη μετατροπή του σε A5, ήρθε η σειρά του νέου A6 να βιώσει κοσμογονικές αλλαγές. A6 e-tron από εδώ και στο εξής, λοιπόν, μόνο με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Στις αρχές του 2022 η Audi είχε παρουσιάσει το εκθαμβωτικό πρωτότυπο A6 Avant e-tron, ανοίγοντάς μας την όρεξη τόσο για το επόμενο A6 όσο και την ηλεκτρική εκδοχή του. Αμφότερες οι επιθυμίες εκπληρώνονται με τα νέα A6 e-tron Sportback και Avant, που δεν αφήνουν βλέμμα για βλέμμα σε ησυχία με τις εντυπωσιακές, αλλά και άκρως αεροδυναμικές, γραμμές τους. Τα full LED μπροστά και OLED φωτιστικά σώματα βάζουν τη «φωτεινή» υπογραφή στο σώμα του νέου A6, μαζί με τις πανέμορφες ζάντες (από 19 ως 21 ίντσες), ωστόσο τη μεγαλύτερη δουλειά την κάνει ο… αέρας.

Οι εκτενείς δοκιμές στη σήραγγα και οι χιλιάδες (πάνω από 1.300 συνολικά) προσομοιώσεις στον υπολογιστή, είχαν σαν αποτέλεσμα τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας που έχει καταγραφεί σε Audi παραγωγής μέχρι σήμερα. Ένα εντυπωσιακό Cd 0,21 καθιστά το A6 e-tron Sportback ως το πιο αεροδυναμικό μοντέλο στη σημερινή γκάμα του VW Group, την ώρα που ο ίδιος τίτλος χαρακτηρίζει το Avant του 0,24, αλλά στα station wagon.

Ακόμα πιο «διαστημική» η καμπίνα των επιβατών, με την πανοραμική διάταξη των οθονών να καταλαμβάνει σχεδόν όλη την επιφάνεια του ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9 ιντσών πλαισιώνεται από μια οθόνη αφής 14,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία με τη σειρά της έχει δίπλα ένα ακόμα μόνιτορ 10,9 ιντσών που ενημερώνει το συνοδηγό. Η τρίτη αυτή οθόνη, όπως και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, είναι προαιρετικά αλλά οι Γερμανοί πιστεύουν πως πάνω από το 70% των αγοραστών θα τα επιλέξουν.

Στα των μηχανικών μερών τώρα, τα τεράστια νέα. Το A6 έκτης γενιάς αφήνει στις προηγούμενες πέντε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κινούμενο πλέον αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρες. Το A6/S6 e-Tron πατάει στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (ίδια με της Porsche Macan EV) και αξιοποιεί μια μπαταρία 100 kWh (94,9 kWh αξιοποιήσιμα), που χαρίζει μέγιστη αυτονομία 756 χλμ (το Sportback, έως 720 χλμ. το Avant). Το βασικό A6 e-Tron Performance παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα 367 ίππων, τοποθετημένο πίσω, και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,4 δλ. (τελική 210 χλμ./ώρα). Το κορυφαίο S6 προσθέτει μοτέρ και στον εμπρός άξονα, φτάνοντας συνολικά τα 503 άλογα – που γίνονται 553 με το launch control, κατεβάζοντας το χρόνο του 0-100 χλμ./ώρα στα 3,9 δλ. (240 χλμ./ώρα η τελική).

Η ισχύς φόρτισης των 270 kW επιτρέπει δυνατότητα πλήρωσης 10-80% σε 21 λεπτά, ενώ στο ίδιο διάστημα μπορεί να πάρει μέχρι 310 χλμ. αυτονομίας. Από θέμα τιμής τώρα, τα νέα A6 e-tron και S6 e-tron είναι ήδη διαθέσιμα στην αγορά της Γερμανίας, ξεκινώντας από 75.600 και 99.500 ευρώ αντίστοιχα.

Get it on Google Play Download on the App Store