Οι ανατιμήσεις έχουν χτυπήσει κάθε πτυχή της καθημερινότητας, κι όχι μόνο στην Ελλάδα. Η κρίση της ακρίβειας είναι διεθνής, ασχέτως του πώς αντιμετωπίζεται και πόσο επηρεάζει την κάθε κοινωνία. Κοινή συνισταμένη πάντως, είναι μία: όταν ακριβαίνουν τα αγαθά και τα έσοδα των νοικοκυριών μένουν ίδια, αρχίζουν οι περικοπές. Όλοι «κόβουν» από κάπου, με τα σέρβις των αυτοκινήτων να είναι από τα πρώτα που την πληρώνουν.
Αυτό λέει η καθημερινή επαφή με το αντικείμενο, αυτό και τα αποτελέσματα έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία. Κάτι που αποδεικνύει και τη διεθνή φύση του προβλήματος, σε μια χώρα αφενός πιο γερή οικονομικά και αφετέρου πολύ πιο προηγμένη αυτοκινητικά από τη δική μας. Ακόμα και οι Βρετανοί, λοιπόν, έχουν αναγκαστεί είτε να αμελούν τη συντήρηση των οχημάτων τους, είτε να προσπαθούν να την κάνουν μόνοι τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του RAC (η βρετανική ΕΛΠΑ), το 25% των ερωτηθέντων δήλωσε πως καθυστερούν να προσέλθουν στα συνεργεία για τα προγραμματισμένα ραντεβού συντήρησης ή επιχειρούν να επισκευάζουν οι ίδιοι τα αυτοκίνητά τους.
Το 15% ανέφερε πως λόγω οικονομικών στενοτήτων πηγαίνουν με τουλάχιστον 1 χρόνο καθυστέρηση για σέρβις, ενώ το 10% πως παλεύουν μόνοι τους με τα καστανόκλειδα, τα καρυδάκια, τις βίδες, τις λεκάνες και τα φίλτρα. Σύμφωνα μάλιστα με τους ισχυρισμούς ιδιοκτητών συνεργείων, το ποσοστό εκτινάσσεται όταν μπει στην κουβέντα η έκταση των εργασιών. Πολλοί ιδιοκτήτες, για παράδειγμα, επιλέγουν να κάνουν μικρό σέρβις ενώ απαιτείται το μεγάλο. Άλλοι κάνουν το μικρό με ελλείψεις, ζητώντας να αλλαχτούν μόνο τα λάδια (και όχι βαλβολίνες, φίλτρα κλπ). Λύσεις ανάγκης, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε πολύ μεγαλύτερα έξοδα από αυτά που πρόσκαιρα γλιτώνουν την τσέπη.
Όπως δηλώνει ο εκπρόσωπος του RAC, Rod Dennis, η ελλιπής συντήρηση αποτελεί επί της ουσίας