Εξαιρετικά χαμηλούς ρύπους οξειδίων του αζώτου (NOx) εκπέμπει το κορυφαίο SUV μοντέλο της VW, το Touareg με τον 4.0 λτ. V8 TDI κινητήρα, όπως αποδείχτηκε από μετρήσεις που έγιναν με βάση τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης RDE (Real Driving Emissions).
Δείτε ακόμα: VW Golf Mk5: Ο 1.4 TSI έφερε τα πάνω κάτω
Εδώ και λίγο καιρό, η Volkswagen ξεκίνησε μια νέα σειρά πολύ καθαρών πετρελαιοκινητήρων (TDI) στην αγορά. Οι κινητήρες TDI χαρακτηρίζονται από εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου και έτσι έρχονται πολύ κάτω από το όριο Euro 6 NOx των 80 mg/km. Το Touareg V8 TDI, είναι από τα πρώτα Volkswagen που διαθέτει σύστημα καθαρισμού καυσαερίων που φιλτράρει τα οξείδια του αζώτου σε αυτό το χαμηλό επίπεδο: εκπέμπει μεταξύ μόλις 10 και 20 mg/km.
Δείτε ακόμα: VW Polo βενζίνη, ντίζελ ή φυσικό αέριο;
Στην περίπτωση του Touareg V8 TDI, οι μετρήσεις RDE πραγματοποιήθηκαν από το Analytics Emissions σε τρεις γερμανικές μητροπολιτικές περιοχές. Μια δοκιμή διεξήχθη στο ομοσπονδιακό τοπογραφικό ομόσπονδο κράτος της Κάτω Σαξονίας, ενώ διεξήχθησαν δύο περαιτέρω δοκιμές σε διαδρομές στη Βάδη-Βυρτεμβέργη και τη Βαυαρία, που περιελάμβαναν διαφορές στο υψόμετρο και στην κίνηση.
Δείτε ακόμα: Η VW ετοιμάζει ηλεκτρική «καταιγίδα»
Αυτό το θετικό αποτέλεσμα κατέστη εφικτό χάρη στην πολλών σταδίων επεξεργασία των καυσαερίων, όπως είναι η πολύ μεγάλη μονάδα αποθήκευσης NOx των 2,3 λίτρων με υψηλής ποιότητας επίστρωση και SCR (επιλεκτική καταλυτική αναγωγή). Ο καταλυτικός μετατροπέας SCR μετατρέπει το NOx σε αβλαβή ατμό και άζωτο χρησιμοποιώντας το AdBlue (συνθετικό διάλυμα ουρίας). Όπως όλα τα μοντέλα Volkswagen TDI, το Touareg V8 TDI διαθέτει επίσης φίλτρο σωματιδίων ντίζελ.
Δείτε ακόμα: VW Golf Mk4: Νέα πρότυπα ποιότητας
Επιπλέον, ο V8 TDI λειτουργεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά και οικονομικά χάρη στο μεταβλητό σύστημα twin-turbo: Ο V8 TDI παράγει 900 Nm από μόλις 1.250 σ.α.λ. και επομένως σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί σε χαμηλές στροφές μόνο ένα turbo. Το δεύτερο turbo ξεκινά μόνο από τις 2.200 σ.α.λ. και άνω με τη χρήση ηλεκτρικού συστήματος βαλβίδων, ενώ το μεγάλο SUV επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ.
Η κορυφαίος στην γκάμα TDI δεν είναι ο μόνος κινητήρας της Volkswagen που παράγει ελάχιστες εκπομπές NOx, αλλά και οι νέοι 4κύλινδροι TDI EA288 Evo στα Golf και Passat, ενώ θα ακολουθήσουν και σε άλλα μοντέλα.
Δείτε ακόμα: 0-300 με VW Golf MK3 VR6 800 hp (+video)