Μεγάλη επιτυχία σημείωσε το VW Group την περασμένη χρονιά, καθώς κατάφερε να ξεπεράσει τα 9,2 εκατομμύρια πωλήσεις (9,24 εκατ.) σε παγκόσμιο επίπεδο και να κλείσει το 2023 στο +12%, συγκριτικά με το 2022.
Τεράστιο κομμάτι σε αυτά τα εντυπωσιακά νούμερα έπαιξαν οι παραδόσεις νέων αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη, η οποία απαλλάχτηκε από τα προβλήματα στις παραδόσεις λόγω ελλείψεων σε εξαρτήματα και πολέμου στην Ουκρανία. Η βελτιωμένη κατάσταση στην παραγωγή οδήγησε σε αύξηση 21%, με το συνολικό αριθμό των 3,27 εκατ. οχημάτων να αντιστοιχεί στον υψηλότερο όλων μεταξύ των αγορών. Οριακά, βέβαια, μπροστά από την Κίνα που είδε 3,24 εκατ. νέα VW να βγαίνουν στους δρόμους της, ενώ η Βόρειος Αμερική ακολούθησε από απόσταση άνω των 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων (990.000, +18%).
Ακριβή νούμερα για τις επιδόσεις όλων των εταιριών του Group θα ανακοινωθούν αργότερα, ωστόσο γνωρίζουμε πως η VW κατά μόνας πούλησε 4,87 εκατ. μονάδες πέρσι (+6,7%). Με άλλα λόγια, πάνω από το 50% (52,63% για την ακρίβεια) των συνολικών πωλήσεων του ομίλου. Τα SUV απολύτως φυσιολογικά ήταν οι δημοφιλέστερες επιλογές των αγοραστών, φτάνοντας σε κάποιες περιπτώσεις να ξεπερνούν το 80% του συνόλου! Στις Η.Π.Α., για παράδειγμα, το 81% των VW που ταξινομήθηκαν το ’23 ήταν crossover. Επί συνόλου του VW Group, τα SUV πήραν 54,2% μερίδιο (+14,9% από το ’22).
Στα μέρη μας τώρα, δηλαδή την Ευρώπη, «όλα τα λεφτά» ήταν το T-Cross. Το μικρότερο crossover της γκάμας του Βόλφσμπουργκ κατέκτησε με τεράστια άνεση την πρωτιά μεταξύ των συγγενών του, σημειώνοντας ρεκόρ πωλήσεων σε Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ισπανία και Τουρκία.