Από κουπέ VW όλοι γνωρίζουν τα Corrado και Scirocco. Το W12, όμως, είναι αυτό που έχει αναφερθεί στα βιβλία των ρεκόρ, άσχετα αν δεν κατάφερε να δει το φως της παραγωγής.
To Nardo, όπως είναι αλλιώς γνωστό, αποτέλεσε την υλοποίηση της επιθυμίας του Ferdinand Piech, για τη δημιουργία του ταχύτερου και ισχυρότερου VW όλων των εποχών. Παρουσιάστηκε το 1997, ως πρωτότυπο, και παρέμεινε τέτοιο μέχρι το τέλος της καριέρας του, το 2001. Ξεκίνησε με έναν W12 5.6 λίτρων και 420 ίππων στο κέντρο, για να φτάσει τα 6 λίτρα και τα 600 άλογα μια τετραετία αργότερα. To μοναδικό υπεραυτοκίνητο της «ΦαουΒε» επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 3,5 δλ. και έφτανε μέχρι τα 357 χλμ./ώρα, ενώ στις 23 Φλεβάρη του 2002 έθεσε ένα ρεκόρ που παραμένει μέχρι σήμερα. Στην πίστα του Nardo, στην Ιταλία, κάλυψε 7.740 χλμ. μέσα σε 24 ώρες αδιάκοπης οδήγησης, πετυχαίνοντας μέση ωριαία ταχύτητα 322,89 χλμ./ώρα!
Αυτό το ασύγκριτο VW είχε κατά νου ο ψηφιακός καλλιτέχνης Sketch Monkey, κατά κόσμον Marouane Bembli, όταν μετέτρεπε το Golf R σε κουπέ. Όπως βλέπουμε η γραμμή της οροφής και το προφίλ θυμίζουν κάπως το W12, αν και για να λέμε την αλήθεια οι αναλογίες δεν του έχουν βγει ιδιαίτερα. Το ψηφιακό Golf W12 δεν «περνάει» για κεντρομήχανο supercar, θυμίζοντας περισσότερο grand tourer. Δεν παύει, ωστόσο, να πρόκειται για μια αξιοπρεπή προσπάθεια.