Το μεγαλύτερο ζήτημα των ηλεκτρικών δεν είναι η αυτονομία, όπως πολλοί εσφαλμένα νομίζουν, αλλά οι χρόνοι φόρτισης. Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούσαν να δώσουν τη δυνατότητα για φορτίσεις στο δεκάλεπτο, η ηλεκτροκίνηση θα έλυνε τα προβλήματά της. Όπως φαίνεται η Polestar είναι πολύ κοντά στο να το πετύχει, καθώς το 5 ολοκλήρωσε το 10-80% εντός 10 λεπτών.
Οι Σουηδοί συνεργάζονται με την ισραηλινή StoreDot, προκειμένου να λανσάρουν μια τεχνολογία «extreme fast charging» και να ελαχιστοποιήσουν την παραμονή των EVs στην πρίζα. Ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο από την επερχόμενη ναυαρχίδα της Polestar, κατάφερε να γεμίσει τη συστοιχία των 77 kWh από 10 στο 80% μέσα σε μόλις 10 λεπτά, φέρνοντας την ηλεκτροκίνηση όσο πιο κοντά έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στους χρόνους των κλασικών ανεφοδιασμών στα πρατήρια καυσίμων. Λιγότερο από δεκάλεπτο χρειάζεσαι για να βάλεις βενζίνη ή ντίζελ, αλλά καταλαβαίνουμε για τί άλμα μιλάμε από τα -στην καλύτερη- μισάωρα που βλέπουμε σε ταχυφορτιστές, πάντα για το 10 ή το 20-80%.
Ο μέσος όρος στο fast charging είναι περίπου 100 kW ισχύς φόρτισης, διαμορφώνοντας τους χρόνους των μερικών φορτίσεων στα 20-40 λεπτά. Σουηδοί και Ισραηλινοί δουλεύουν πάνω σε ένα σύστημα υπερτριπλάσιας δύναμης, με ελάχιστη απόδοση 310 kW (μέχρι 370 kW κατά τη διάρκεια του τεστ)! Σύμφωνα με τον CEO της StoreDot, Dr Doron Myersdorf, η διαδικασία είναι ικανή να παρέχει πάνω από 320 χλμ. αυτονομίας μέσα σε 10 λεπτά, αν και πιθανότατα θα περάσουν μερικά χρόνια πριν η τεχνολογία να είναι έτοιμη για δημόσια χρήση. Η StoreDot υποστηρίζει πως η αντίστοιχη μπαταρία, που χρησιμοποιήθηκε από το Polestar 5, θα βγει στην αγορά προς το τέλος του έτους και θα μπορεί να παρέχει πάνω από 160 χλμ. στο πεντάλεπτο! Αν τελικά η Polestar καταφέρει να περάσει μια τέτοια τεχνολογία στην παραγωγή του 5, τότε Porsche Taycan και Tesla Model S θα πρέπει ήδη να αρχίσουν να προγραμματίζουν υπερωρίες στα σχεδιαστήρια.