Πριν από 34 ολόκληρα χρόνια, πίσω στο 1987, η Peugeot λάνσαρε το 405. O διάδοχός του, ονόματι 406, παρουσιάστηκε το 1995 όμως η επιτυχία του 405 ήταν τέτοια, ώστε συνέχισε να διατίθεται μέχρι το 1997. Σε 10 χρόνια πορείας, πρόλαβε να γίνει το πιο καλοπουλημένο μοντέλο του Γάλλου κατασκευαστή μέχρι τότε και ένα από τα πιο επιτυχημένα στην Ευρώπη.
Το 406 έδωσε τη θέση του στο 407 και αυτό, με τη σειρά του, στο 508. Το οποίο βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του. Μετά το 405, δηλαδή, έχουν κυκλοφορήσει -μαζί με τα facelifts- 6 εκδοχές μεσαίου Peugeot. Παρόλα αυτά, κόντρα σε κάθε προγνωστικό, το 405 όχι μόνο παράγεται ακόμα, αλλά πουλάει και περισσότερο από τον υπερσύγχρονο διάδοχό του! Μέχρι το τέλος του 2020, η παραγωγή του 405 συνεχίζονταν στο Ιράν και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Iran Khodro Corporation (IKCO για συντομία), αποτελώντας ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της χώρας. Παράλληλα, κυκλοφορούσε και μια πιο premium εκδοχή του, με το όνομα Pars.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Car Industry Analysis πάντως, το 405/Pars έκλεισε την καριέρα του θριαμβευτικά. Οι πωλήσεις του για το 2020 ανήλθαν στις 77.000 και, παρά την κάμψη 24% που σημείωσαν, τοποθέτησαν το -μέχρι πέρσι- 33χρονο μοντέλο στη 12η θέση της παγκόσμιας κατάταξης για την κατηγορία! Το 405 άφησε στη «σκόνη» του μοντέλα όπως τα Skoda Superb (44.000 μονάδες), Subaru Legacy (33.000 μονάδες) και το Opel Insignia (11.000 κομμάτια), χάνοντας την 11η θέση από το Mazda6 για 2.000 μονάδες. Στην πρώτη θέση του D Segment τερμάτισε, για άλλη μια χρονιά, το Toyota Camry (635.000 μονάδες).
Global 2020: the success of the Corolla in the C segment is replicated by the Camry in the D segment. This Toyota led the D-Sedan mainstream segment, making up 20% of the 3.13 million units sold by the whole segment. The total fell by 15% only. pic.twitter.com/R53f5g9wzf
— Car Industry Analysis (@lovecarindustry) June 7, 2021
Η αλλαγή της νομοθεσίας περί εκπομπών ρύπων και η έλευση υποχρεωτικής εναρμόνισης με τα στάνταρ Euro 5, έβαλε τέλος στην πολυετή παρουσία του τετράθυρου Peugeot. Ωστόσο, δεν είπε ακόμα την τελευταία του λέξη. Από το 2019 οι Γάλλοι είχαν έρθει σε συμφωνία με την αυτοκινητοβιομηχανία Khazar, από το Αζερμπαϊτζάν, ώστε να παράγει το αυτοκίνητο ως «Khazar 406». Οι προφυλακτήρες και τα ελαφρώς διαφορετικά φωτιστικά σώματα, έφεραν πιο κοντά σχεδιαστικά τα δυο Peugeot, ενώ και ο εξοπλισμός είναι πλουσιότερος (αερόσακοι, ηχοσύστημα με CD και MP3 player κλπ) από ό,τι γνωρίζαμε στο 405. Στην ουσία, βέβαια, το ίδιο μοντέλο είναι.