Το Fiat Punto GT έθρεψε γενιές και όνειρα, αποτελώντας μέχρι σήμερα τοτέμ των hot hatches. Στα χρόνια που μεσουρανούσε, οι βελτιώσεις έδιναν και έπαιρναν. Για να αποδώσουμε πλήρως την εικόνα, βασικά, η ιταλική «βόμβα» έχτισε ολόκληρο τον κλάδο του tuning! Από τις πιο ριζικές εκφάνσεις αυτού, τα τροπέτα με Lancia Delta Integrale.
Πολλά Punto GT δέχτηκαν στο μηχανοστάσιο τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο της Delta, με τα περισσότερα να μένουν εκεί και να παραμένουν μπροστοκίνητα. Η έκταση και το κόστος των μετατροπών που χρειάζονταν για την προσαρμογή των διαφορικών και του συστήματος τετρακίνησης, καθιστούσαν ασύμφορη την ολοκληρωτική μετάλλαξη του Fiat σε Integrale. Κάποιοι ελάχιστοι ιδιοκτήτες έκαναν το βήμα παραπάνω, επένδυσαν μεγάλα ποσά στα καμάρια τους και τα μετουσίωσαν σε δημιουργίες που προκαλούν ακόμα θαυμασμό. Το «μεταλλαγμένο» που βλέπουμε, ενδέχεται να είναι μοναδικό στον πλανήτη και συνοδεύεται από μια εξόχως ενδιαφέρουσα ιστορία.
Η Carrozzeria Maggiora υπήρξε μια ανεξάρτητη ιταλική εταιρία, που έμεινε ενεργή από το 1925 μέχρι το 2003. Στην 78ετή της πορεία ανέλαβε διάφορα project από πολλούς κατασκευαστές, κυρίως εγχώριους (δικό της έργο τα Fiat Barchetta και Lancia Kappa, μεταξύ πολλών). Ένα από τα πιο σημαντικά ήταν η συναρμολόγηση της Delta Integrale Evoluzione για λογαριασμό της Lancia, όταν η φίρμα από το Τορίνο επικεντρώθηκε στις αρχές των 90’s στην εξέλιξη της Delta MK2. Η Maggiora είχε αποκτήσει το εργοστάσιο Chivosso της Lancia, το 1992, και παρήγαγε την Integrale Evo μέχρι το 1994. Πέρα από το θρυλικό rally replica όμως, ο Ιταλός καροσερίστας κατασκεύασε και μερικά εκπληκτικά πρωτότυπα. Ένα εξ αυτών, υπήρξε το Punto Grama 2.
Το Punto GT των φωτογραφιών, με άλλα λόγια. Η Maggiora ανέλαβε να παντρέψει το Fiat με το σύνολο των μηχανικών μερών της HF 4WD, προσαρμόζοντας κινητήρα, κιβώτιο, διαφορικά, ηλεκτρικά, άξονες, ημιαξόνια, φρένα και ό,τι άλλο συνέθετε το μηχανολογικό παζλ της ιστορικής Delta. Παράλληλα έδωσαν την ανάλογη ώθηση στο παρουσιαστικό, με τους προφυλακτήρες, τα φουσκωμένα φτερά και τις 17άρες ζάντες Speedline Montecarlo της Evoluzione να χαρίζουν μοναδική παρουσία στο «Puntograle». Ο 2λιτρος 8βάλβιδος τούρμπο απέδιδε 165 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 260 Nm στις 2.750 σ.α.λ., όσο δηλαδή και η Delta HF 4WD του 1986. Το τετρακίνητο Punto ήθελε γύρω στα 7 δλ. για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση, ξεπερνώντας τα 220 χλμ./ώρα τελικής.
Ένα και μοναδικό Grama 2 κατασκευάστηκε, όντας πλέον ένα από τα πιο συλλεκτικά τετράτροχα που κυκλοφορούν. Γεγονός πως λειτουργεί ως άλλοθι για τις 97.000 ευρώ που ζητάει ο πωλητής!