Ένα εξαιρετικό επιχείρημα για κάθε petrolhead κόντρα στον εξηλεκτρισμό προσφέρει η Toyota, μέσα από τις πωλήσεις των GR86 και Prius. Τα στοιχεία δείχνουν πως ο κόσμος όχι μόνο λαχταρά ακόμα αυτοκίνητα εστιασμένα στην απόλαυση και την οδήγηση, αλλά ότι κυρίως προτίθενται να τα αγοράζουν έναντι των ηλεκτροποιημένων και τυποποιημένων τετράτροχων!
Η ιαπωνική εταιρία έσπασε όλα τα ρεκόρ με τις ευρωπαϊκές της επιδόσεις πέρσι, καθώς κατάφερε να πουλήσει 1.173.419 μονάδες – τις περισσότερες από κάθε άλλη φορά στη Γηραιά Ήπειρο. Το Yaris Cross αναδείχτηκε ως το κορυφαίο best seller, με 195.569 μονάδες, ακολουθούμενο από όλες τις εκδόσεις του Corolla (σεντάν, χάτσμπακ, Touring Sports και Cross, 166.925 κομμάτια) και το απερχόμενο C-HR (117.552 μονάδες). Αποτελέσματα εν πολλοίς αναμενόμενα, αν και προκαλεί αρκετή έκπληξη πως μόνο του το crossover Yaris κατόρθωσε να περάσει ολόκληρη τη γκάμα του Corolla. Τα πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν όταν δούμε εις βάθος τις πωλήσεις, πιο χαμηλά σε αριθμούς.
Το GR86 βρήκε 4.041 νέους αγοραστές το 2023, την ώρα που το Prius δεν μπόρεσε να φτάσει ούτε τους 2.800! Στις 2.755 ταξινομήσεις σταμάτησε το κοντέρ του περίφημου υβριδικού, μένοντας 1.286 μονάδες πίσω από το πισωκίνητο sportscar! Εμπορική εξήγηση, πέρα από τη συναισθηματική, υπάρχει. Το νέο Prius προσφέρεται αποκλειστικά ως PHEV στην Ευρώπη, εν αντιθέσει με άλλες αγορές που κυκλοφορεί όπως το μάθαμε τόσα χρόνια, δηλαδή σε full hybrid (αυτοφορτιζόμενο) μορφή. Η plug-in υβριδική έκδοση είναι η κορυφαία της γκάμας, κάτι που περιορίζει το αγοραστικό κοινό με δυο τρόπους: αφενός δεν θέλουν όλοι Prius με 223 άλογα (140 ή 199 ίπποι το απλό Hybrid), αφετέρου είναι ακριβό λόγω μη ύπαρξης χαμηλότερης έκδοσης. Και πάλι, όμως, δεν παύει να είναι εντυπωσιακή η πορεία του GR86 και η ενδοοικογενειακή επικράτηση απέναντι σε έναν πολύ πιο εμπορικό αντίπαλο.