Τα Audi RS 4 και RS 6 αποτελούν δυο από ταχύτερα station wagon στον πλανήτη. Ειδικότερα το δεύτερο, είναι από τα πιο γρήγορα όλων των εποχών! Το Ίνγκολσταντ ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των υπερ-estate, πίσω στο 1994, και την εδραίωσε με τα πρώτα RS 4 και RS 6. Πριν από όλα ωστόσο, υπήρξε το 200 Turbo Quattro Avant.
Διαβάστε επίσης: Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;
Η πιο πρακτική εκδοχή του 200 2ης γενιάς (C3) λανσαρίστηκε μια χρονιά αργότερα από το σεντάν, το 1984. Ο συνδυασμός του με τον υπερτροφοδοτούμενο πεντακύλινδρο των 2.1 λίτρων και σύστημα τετρακίνησης, δημιούργησε όχι μόνο το ταχύτερο estate της εποχής, αλλά και ένα από τα ταχύτερα οικογενειακά στον πλανήτη την εποχή εκείνη. Με 182 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 252 Nm στις 3.600 σ.α.λ., επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,2 δλ. και έφτανε μέχρι τα 224 χλμ./ώρα! Αριθμοί εξαιρετικοί για estate 4,8 μέτρων και σχεδόν 1,5 τόνου, με πορτμπαγκάζ 644 λίτρων.
Πέντε χρόνια αργότερα, ήρθε η απόλυτη μορφή. Ο θρυλικός 20βάλβιδος τούρμπο των 2.226 κ.εκ. πήρε θέση στο μηχανοστάσιο, εκτοξεύοντας την απόδοση στους 220 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 309 Nm στις 1.950 σ.α.λ. Ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα έπεσε στα 6,7 δλ. και η τελική αυξήθηκε στα 238 χλμ./ώρα, ενώ η τετρακίνηση φρόντιζε να περνάει η δύναμη αποτελεσματικά στις στροφές, αλλά και κάθε τερέν. Το κιβώτιο ήταν αποκλειστικά 5άρι χειροκίνητο, ενώ με τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης το σεντάν ήταν ακόμα πιο γρήγορο (0-100 σε 6,6 δλ., τελική 245 χλμ./ώρα). Αγωνιστικά, δε, διαδέχτηκε το Quattro μετά την κατάργηση του Group B, δίχως ιδιαίτερη επιτυχία.
Δείτε ακόμα: Πύραυλος Audi RS 6 1.001HP και 1.250 Nm (+video)
Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1991, όταν ολόκληρη η σειρά αποσύρθηκε από την αγορά και άφησε ελεύθερο το πεδίο στο 100, μέχρι να εμφανιστεί το A6 (1994). Τότε ήρθε και ο αντικαταστάτης του 200 Turbo Quattro Avant, με το όνομα «S6». Σήμερα τα 200άρια τούρμπο σπανίζουν. Ένα εξαιρετικό δείγμα είναι το συγκεκριμένο, με 248.000 χλμ. στο κοντέρ.
Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε τα καινοτόμα Audi 100 Duo και A4 Duo;
Είναι από τα τελευταία που παρήχθησαν, ενώ με τα χρόνια ο ιδιοκτήτης έκανε κάποιες αναβαθμίσεις (ενισχυμένος συμπλέκτης, αμορτισέρ Bilstein, νέες βάσεις μηχανής, αγωνιστικός καταλύτης, 16άρες ζάντες της Fuchs), φυλάσσοντάς το πάντα σε κλειστό γκαράζ. Η τιμή του ορίζεται στις 15.900 δολάρια (12.975 ευρώ) και, αντικειμενικά, είναι πολλά. Αν το δούμε, όμως, σαν την estate μορφή του Quattro και αναλογιστούμε πόσο κοστολογούνται τα Coupe της Audi, αλλάζει η οπτική.