Το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Hyundai, το Ioniq 5 αποτελεί δίχως αμφιβολία ένα πολύ εντυπωσιακό σε σχεδίαση και τεχνολογία αυτοκίνητο που φέρνει το μέλλον της αυτοκίνησης στο παρόν. Στην Ελλάδα αναμένεται να λανσαριστεί το ερχόμενο φθινόπωρο, ενώ παγκοσμίως η ζήτηση που έχει σημειώσει είναι υψηλή και ήδη τα πρώτα οχήματα έκαναν sold out, λίγα εικοσιτετράωρα μετά την παρουσίασή του.
Το μήκους 4.635 χλστ., πλάτους 1.890 χλστ., ύψους 1.605 χλστ. και με πολύ μακρύ μεταξόνιο 3.000 χλστ. αμάξωμα του Ioniq 5, διακρίνεται για τον επαναστατικό του σχεδιασμό, αλλά δίχως υπερβολές, μιας και είναι πολύ κομψό και ισορροπημένο. Αντίστοιχα και η πολύ ευρύχωρη καμπίνα του διακρίνεται για την αρμονική της αισθητική και την high-tech εικόνα, που συνθέτουν η οθόνη πολυμέσων πλήρους αφής 12 ιντσών, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των επίσης 12 ιντσών.
Το Ioniq 5 διατίθεται με δύο μπαταρίες (58 kWh και 72,6 kWh) και με πίσω κίνηση ή τετρακίνηση. Η έκδοση 2WD με έναν ηλεκτροκινητήρα 218 PS και την μπαταρία των 72,6 kWh επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα. Με την μπαταρία των 58 kWh και το μοτέρ των 170 ίππων ο αντίστοιχος χρόνος είναι 8,5 δλ. Η μέγιστη αυτονομία του Ioniq 5 με μία μόνο φόρτιση είναι περίπου 480 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες (AWD) συνδυαστικής ιπποδύναμης 306 PS. Με την μπαταρία των 72,6 kWh η συγκεκριμένη έκδοση επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της μικρότερης μπαταρίας των 58 kWh, η τετρακίνητη AWD έκδοση ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Η προηγμένη πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 5 μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V. Με φορτιστή 350 kW, το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 18 λεπτά.
Ας περάσουμε τώρα και στο πρόγραμμα κανονικής συντήρησης που ισχύει, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή. Κάθε 30.000 χλμ. ή ανά 2 χρόνια (όποιο έρθει πρώτο), τα μόνα αναλώσιμα που χρειάζονται αντικατάσταση, είναι τα υγρά φρένων και το φίλτρο αέρα καμπίνας. Το ψυκτικό της μπαταρίας αλλάζει πρώτη φορά στα 200.000 χλμ. ή 10 χρόνια και κατόπιν αντικαθίσταται κάθε 40.000 χλμ. ή 24 μήνες. Επίσης, κάθε 3 χρόνια γίνεται αλλαγή της μπαταρίας του συστήματος eCall και κάθε 120.000 χλμ. αλλάζει το υγρό μειωτήρα ταχύτητας. Όσον αφορά τα υπόλοιπα μηχανικά τμήματα του Ioniq 5 (κρεμαγιέρα, αναρτήσεις, δισκόφρενα, τακάκια, ηλεκτρικά συστήματα κ.λπ.), κάθε 30.000 χλμ. ή ανά 2 χρόνια γίνεται έλεγχος και, αν κριθεί απαραίτητο θα πραγματοποιηθούν ρυθμίσεις, διορθώσεις, καθαρισμός, ή αντικατάσταση, αν για τον οποιοδήποτε λόγο έχει υπάρξει ζημιά ή έντονη φθορά.
Βέβαια, σε κάθε περίπτωση και λόγω του ότι δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας με όλα τα παρελκόμενα και η συντήρηση περιορίζεται στα απολύτως βασικά, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να ακολουθείται το πρόγραμμα κανονικής συντήρησης.