Η CUPRA πλέον είναι μεγάλη και τρανή. Αυτόνομη μάρκα, με πλήρη γκάμα μοντέλων και μοτέρ Audi RS 3 στο κορυφαίο της μας κάνει σχεδόν να ξεχνάμε το «αλήτικο» παρελθόν των Ibiza και Cupra, με τον 1.8 20VT κάτω από καπό. Toledo Cupra δεν κυκλοφόρησε ποτέ, πέρα από πρωτότυπο. Πιθανότατα πάντως, να μην γνωρίζουν ούτε οι Ισπανοί ότι έχει κυκλοφορήσει μια έκδοση του μεσαίου τους, με προδιαγραφές που άνετα θα υποστήριζαν τα ανάλογα σήματα.
Η 2η γενιά του Toledo υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένο στη χώρα μας. Συνήθως με τον 1.600άρη των 105 ίππων, τον 20βάλβιδο 1.8 των 125 ίππων ή στην επαρχία τον 1.9 TDI των 90 ίππων (αργότερα 110) κάτω από το καπό. Παρόλα αυτά, για τους γρήγορους διατίθετο και η υπερτροφοδοτούμενη μορφή του 1.800άρη, στην «καλή» εκδοχή των 180 ίππων και 235 Nm. Το ίδιο μοτέρ με τα Leon MK1 20VT και 20VT4, δηλαδή. Η έκδοση λεγόταν Signo Plus και ήταν ιδιαίτερα χαμηλών τόνων εμφανισιακά, ξεχωρίζοντας από τα υπόλοιπα Toledo χάρις στις 5άκτινες 16άρες ζάντες και τα σήματα «1.8 20VT», ενώ προαιρετικά διατίθετο αεροτομή. Η ελληνική αντιπροσωπεία διέκρινε τη δυναμική του ισπανικού σεντάν και αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, στα τέλη του 2001.
Μέσω του τμήματος βελτιώσεων και μετατροπών Seat Force, έβαλε το Toledo στο μονοπάτι των Cupra. Το εμπρός μέρος απέκτησε τον προφυλακτήρα και την επιθετικότητα του Leon Cupra R, στο πλάι πήραν θέση ποδιές επίσης από την κορυφαία έκδοση του Leon, ενώ το πίσω μέρος έγινε πιο δυναμικό μέσω του spoiler της MS Design στον προφυλακτήρα και την αεροτομή της Autotest στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Το πακέτο ολοκλήρωναν οι 17άρες ζάντες, που πατούσαν σε Bridgestone Potenza διάστασης 225/45. Cupra δεν είχε, κοινώς, η Seat και Cupra απέκτησε! Έστω ανεπίσημα και υπό το όνομα «Volcan» (ή «Volcano», σε κάθε περίπτωση ηφαίστειο σημαίνει). Με το γκάζι στο πάτωμα, μικρή σημασία είχε το όνομα. Οι επιδόσεις ήταν αδιαμφισβήτητα κορυφαίες.
Χάρις στο φαρδύτερο πέλμα και τις μεγαλύτερες ζάντες, το Volcan ήταν ταχύτερο από το εργοστασιακό 1.8 20VT κατά 1 δέκατο. Όσο χρειαζόταν για να πέσει κάτω από το φράγμα των 8 δλ. (7,9 δλ.) στο 0-100 χλμ./ώρα. Η τελική παρέμενε στα 230 χλμ./ώρα, με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο στη δούλεψη του οδηγού και την τιμή στις 28.500 ευρώ, για μια από τις καλύτερες προτάσεις της «χρυσής εποχής» των βελτιώσεων από ελληνικές αντιπροσωπείες.