Από την αρχή της εβδομάδας ξέσπασε έντονη φημολογία, που αργότερα απέκτησε επίσημη υπόσταση, σχετικά με επικείμενη αλλαγή ονόματος της Volkswagen! Στη θέση του εμφανίστηκε το «Voltswagen», ως δείγμα της στροφής στην ηλεκτροκίνηση. Πληροφοριακά, το Volt είναι μονάδα μέτρησης της ηλεκτρικής τάσης και πήρε την ονομασία του από τον Ιταλό φυσικό Alessandro Volta.
Η φημολογία έπαψε να είναι τέτοια, όταν εμφανίστηκε επίσημο δελτίο τύπου στην ιστοσελίδα του Volkswagen Group of America, το οποίο αναφερόταν ως «Voltswagen Group of America». Η ανακοίνωση, δε, συνοδεύτηκε από ένα καθόλα επίσημο Tweet, που βλέπουμε παρακάτω. Πολλά ενημερωτικά μέσα των Η.Π.Α. έσπευσαν να ρωτήσουν στελέχη της εταιρίας για τις εξελίξεις, λαμβάνοντας ως απάντηση πως όντως άλλαξε το όνομα της VW! Μάλιστα, οι Αμερικανοί έφτασαν στο σημείο να στείλουν επίσημα e-mails στους δημοσιογράφους, που εξηγούσαν το πώς και το γιατί της αλλαγής ονόματος.
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 – available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Volkswagen (@VW) March 30, 2021
Αρκετοί, πάντως, παρέμειναν δύσπιστοι, θεωρώντας πως επρόκειτο για πρωταπριλιάτικο αστείο. Βέβαια το όλο θέμα «έσκασε» 3-4 μέρες πριν την 1η Απριλίου, κάνοντας τους περισσότερους να πιστέψουν πως η VW θα άλλαζε πράγματι το «k» με το «t» στην ονομασία της, για χάρη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τελικά η είδηση έκανε το γύρο του κόσμου και, αφού έγινε χαμός στο διαδίκτυο, οι ιθύνοντες νόες της γερμανικής εταιρίας παραδέχτηκαν πως επρόκειτο για χωρατό της Πρωταπριλιάς. Πού να ήξεραν πως αυτό το αστείο, θα προκαλούσε θύελλα αντιδράσεων.
Καταρχάς, κανείς δεν είδε με καλό μάτι τη διασπορά ψευδής είδησης μέσω της αποστολής e-mails, ακόμα και μετά την απόσυρση του επίμαχου δελτίου τύπου. Ειδικά όταν αυτή γίνεται από έναν οργανισμό, που παλεύει να αποκαταστήσει την υστεροφημία και αξιοπιστία του, έπειτα από το τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο «Dieselgate», το 2015. Δεύτερον, και κυριότερο, το «παιχνίδι» της –τελικά- Volkswagen είχε χρηματοπιστωτικές επιπτώσεις. Στον απόηχο της –«μουσαντένιας», όπως αποδείχτηκε- αλλαγής ονόματος, η μετοχή της εταιρίας σημείωσε αύξηση 5% την ίδια μέρα που δημοσιεύτηκε το δελτίο τύπου. Το πρωί της Δευτέρας άνοιξε στα 33,13 δολάρια και ξεπέρασε τα 38 δολάρια, όταν κυκλοφόρησε το θέμα «Voltswagen».
Αυτό το «παράπλευρο» κέρδος από το ψεματάκι της VW ενεργοποίησε τους ελεγκτικούς μηχανισμούς των Η.Π.Α., με την Επιτροπή Κεφαλαιαγόρας να ερευνά την υπόθεση. Για μια παρόμοια παρατυπία, η Tesla είχε τιμωρηθεί με πρόστιμο 20 εκατ. δολαρίων. Να θυμίσουμε πως το Dieselgate είχε ξεκινήσει από τις Η.Π.Α., κάτι που σημαίνει πως το πρόστιμο για το «Voltswagen» είναι σχεδόν σίγουρο, ειδικά από τη στιγμή που οι εκεί νομοθέτες έχουν τη VW «στη μπούκα». Από εκεί και πέρα, τόσο ο Τύπος όσο και οι καταναλωτές μπορούν να κυνηγήσουν αποζημιώσεις για εξαπάτηση και διασπορά ψευδών ειδήσεων.
Κακόγουστο αστείο ή χρηματιστηριακό τέχνασμα; Όπως και να έχει, το μόνο σίγουρο είναι πως γύρισε μπούμερανγκ.