Ένα από τα μακροβιότερα σύγχρονα αυτοκίνητα που ξεκίνησε να παράγεται το 2007 και συνεχίζει ακόμα να διατίθεται παραμένοντας δημοφιλές, οδηγείται στη δύση της λαμπρής εμπορικής του καριέρας. Το «αειθαλές» αυτό μοντέλο είναι το Fiat 500, το οποίο μαζί με τα βενζινοκίνητα Abarth 595/695 θα μας αποχαιρετήσει, όμως για πολλά χρόνια ακόμα θα μείνει ιδιαίτερα αγαπητό στις καρδιές πολλών με το μοναδικό ρετρό σχεδιασμό του.
Όπως επιβεβαίωσε στο Autocar ο εκπρόσωπος της Fiat στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εταιρεία έκλεισε το βιβλίο παραγγελιών της, ενώ το υπόλοιπο απόθεμα θα διαρκέσει μέχρι το νέο έτος. Πληροφοριακά στην Ελλάδα το κλασικό 500 βρίσκεται σε προσφορά μέχρι εξαντλήσεως αποθέματος, με εκπτώσεις έως 1.200 ευρώ και σε τιμές από 15.700 ευρώ. Τιμή που το καθιστά το οικονομικότερο καινούργιο μίνι της εγχώριας αγοράς.
Το τέλος μιας πορείας 17 ετών ανοίγει το δρόμο για το λανσάρισμα του νέου μοντέλου 500 Hybrid στις αρχές του 2025. Αυτό θα συνδυάζει το αμάξωμα του ηλεκτρικού Fiat 500e, όμως την τροφοδοσία του θα αναλαμβάνει ο γνωστός (από τα 500 και Panda) κινητήρας 1.0 Hybrid. Στα προαναφερθέντα Fiat το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 70 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat Olivier Francois εξήγησε την απόφαση της εταιρείας να προσαρμοστεί στην πραγματικότητα της αγοράς. «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να ταιριάζουμε με όλες τις προσδοκίες όπου κι αν πάμε», είπε ο Olivier Francois. Επίσης, παραδέχτηκε ότι η Fiat είχε εκτιμήσει εσφαλμένα τον ρυθμό της ηλεκτρικής μετάβασης. «Εμείς, όπως όλοι, πιστεύαμε ότι ο κόσμος θα προχωρούσε πιο γρήγορα όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως και ότι το κόστος της ηλεκτροκίνησης θα μειωνόταν γρηγορότερα. Ωστόσο, δεν είχαμε ποτέ φανταστεί ότι θα υπήρχε η πανδημία κορωνοϊού, η έλλειψη των πρώτων υλών και ότι η ευρωπαϊκή κοινωνία γυρίζει την πλάτη της στις βιώσιμες λύσεις. Όμως αυτή είναι η πραγματικότητα, πρέπει να την αντιμετωπίσουμε».
Η Fiat θα κατασκευάσει το νέο 500 Hybrid στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο της Ιταλίας στην ίδια γραμμή παραγωγής με το 500e. Η κίνηση υπογραμμίζει τη δέσμευση της Fiat στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, με τον Olivier Francois να λέει ότι η Ιταλία παραμένει η «ηγετική δύναμη και το μέλλον της εταιρείας». Εξάλλου το νέο 500e είναι σαφώς πιο σύγχρονο από το κλασικό 500 σε όλους τους τομείς, αλλά δεν έχασε τον παιχνιδιάρικο στιλ του και την άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνισή του. Οπότε ο ήπια υβριδικός 1.000άρης βενζινοκινητήρας θα «κουμπώσει» κατάλληλα στο πιο μοντέρνο «500αράκι» και θα συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του. Παράλληλα με το νέο Pandina, το ολοκαίνουργιο Grande Panda και το νέο 600, η Fiat θα διαθέτει μια πολύ ενισχυμένη γκάμα μοντέλων.