H Giulia μπορεί να μονοπωλεί το ενδιαφέρον στις σημερινές Alfa Romeo και η Tonale να κάνει το ίδιο για τις μελλοντικές, όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την 159. Το αυτοκίνητο που ουσιαστικά έβαλε τους Ιταλούς στη μάχη με τους Γερμανούς, η κορυφαία έκδοση του οποίου συνιστά και την τελευταία ατμοσφαιρική V6 Alfa της Ιστορίας!
Η ιταλική μπερλίνα (και Sportwagon) παρουσιάστηκε το 2005, έχοντας το δύσκολο έργο της διαδοχής της 156. Βασίστηκε σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα, με την οποία οι Ιταλοί ήθελαν να χτυπήσουν τους Γερμανούς στο δυνατό τους σημείο: την ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην καμπίνα των επιβατών ήταν τα καλύτερα στη μέχρι τότε Ιστορία της Alfa, ενώ όταν παρουσιάστηκε, η 159 διέθετε το πιο άκαμπτο σασί της κατηγορίας. Αναπόφευκτα, το βάρος ήταν αυξημένο σε σχέση με την 156, καθιστώντας μονόδρομο την επιλογή μοτέρ από το άνω άκρο της γκάμας για γρήγορες επιδόσεις. Ο 3.2 JTS έστεκε στην κορυφή, με απόδοση 260 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. και 322 Nm στις 3.800 σ.α.λ., συνδυαζόμενος αρχικά μόνο με το σύστημα τετρακίνησης Q4 (αργότερα και μπροστοκίνητη).
Αρκετός κόσμος έκανε το λάθος να τη συγκρίνει με την 156 GTA, όμως η 159 είχε εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό από την τελευταία -προ Giulia- Gran Turismo Alleggerita. Παρόλα αυτά, αργή δεν μπορούσες να την χαρακτηρίσεις. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 7 δλ. (7,2 δλ. με το ημιαυτόματο Selespeed) και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 240 χλμ./ώρα, συνοδεία της μελωδικής χροιάς από την ατμοσφαιρική αναπνοή των έξι κυλίνδρων.
Δεν κυκλοφόρησαν πολλές 159 3.2, οπότε περιπτώσεις σαν αυτή που βλέπουμε χαρακτηρίζονται ως ευρήματα. Μοντέλο του 2006, έχει κυκλοφορήσει αρκετά για να συμπληρώσει 140.436 χλμ. στο οδόμετρο, αλλά ούσα συντηρημένη ευλαβικά. Η τιμή της δεν είναι άσχημη, οριζόμενη στις 6.600 ευρώ.