Τα ελαστικά αποτελούν για κάθε όχημα το μοναδικό σημείο επαφής με το δρόμο, γι’ αυτό πρέπει πάντοτε να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και να ελέγχονται τακτικά. Βέβαια μεγάλο ρόλο παίζει και η αποδοτικότητα του ελαστικού, το οποίο θα πρέπει να συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πολλούς επιμέρους παράγοντες, όπως είναι κράτημα και φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, άνεση, χαμηλό θόρυβο κύλισης κ.λπ.
Παλαιότερα οι διαστάσεις των ελαστικών ήταν κατά πολύ μικρότερες σε σχέση με αυτά που τοποθετούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα και ειδικά σε SUV, από τη μικρομεσαία κατηγορία και άνω. Άλλωστε τα SUV έχουν κυριαρχήσει σε όλες τις αγορές, οπότε ένα τεστ ελαστικών με διάσταση που «φοριέται» σε πολλά SUV είναι αρκετά κατατοπιστικό και ενδιαφέρον για πολλούς καταναλωτές.
Το γερμανικό περιοδικό ProMobil δοκίμασε οκτώ καλοκαιρινά ελαστικά στη δημοφιλή διάσταση 235/55 R17, χρησιμοποιώντας ένα VW T6. Αυτή η διάσταση χρησιμοποιείται σε πολλά SUV, όπως είναι -μεταξύ άλλων- σε VW Tiguan, BMW X3, Audi Q3, Honda CR-V και πολλά ακόμη.
Δείτε παρακάτω τα αποτελέσματα των δοκιμών και τη σειρά της τελικής κατάταξης:
1ο: Michelin Primacy 4: (+) Πολύ μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε υγρό και στεγνό, πολύ χαμηλός θόρυβος κύλισης και χαμηλή αντίσταση κύλισης που εξοικονομεί καύσιμο. (-) Χαμηλότερη αντίσταση υδρολίσθησης.
2ο: Continental Premium Contact 6: (+) Άνετο, ιδιαίτερα αθόρυβο καλοκαιρινό ελαστικό με πολύ μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε υγρές συνθήκες. (-) Ελαφριά κίνηση περιστροφής μετά από γρήγορη αλλαγή λωρίδας.
3ο: Falken FK510 SUV: (+) Πολύ υψηλά αποθέματα ασφαλείας στο στρίψιμο σε βρεγμένους και στεγνούς δρόμους, χαμηλός θόρυβος. (-) Αδυναμίες κατά την γρήγορη αλλαγή λωρίδας, υποτονική απόκριση στο τιμόνι.
4ο: Bridgestone Turanza T005: (+) Ασφαλής χειρισμός σε βρεγμένους και στεγνούς δρόμους, μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος σε στεγνή άσφαλτο, πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης. (-) Δυσάρεστα επίπεδα θορύβου.
5ο: Nokian Wetproof SUV: (+) Υψηλή πρόσφυση στο βρεγμένο. (-) Αργό στο στρίψιμο, μέση τιμή στην αντίσταση υδρολίσθησης.
6ο: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5: (+) Πολύ υψηλή αντίσταση υδρολίσθησης, καλό κράτημα στο στεγνό. (-) Μεγάλες αποστάσεις στο βρεγμένο φρενάρισμα.
7ο: Maxxis Premitra HP5: (+) Ισορροπημένη απόδοση σε όλες τις κατηγορίες. (-) Ελαφρώς αργή απόκριση στο τιμόνι και πιο αργό στο κράτημα σε στεγνό.
8ο: Sava Intensa UHP 2: (+) Καλή αντίσταση υδρολίσθησης, χαμηλή αντίσταση κύλισης. (-) Κακή πρόσφυση στο βρεγμένο.
Πηγή: www.tyrereviews.com