Μια από τις πιο αδυσώπητες μάχες των τελευταίων ετών εκτυλίσσεται στο ρινγκ των πανευρωπαϊκών πωλήσεων, με τα Dacia Sandero και Tesla Model Y να ανταλλάσσουν διαρκώς χτυπήματα. Ποιος θα βγάλει ποιον νοκ άουτ μέχρι το τέλος του έτους; Ας ρίξουμε μια ματιά στα έως τώρα δεδομένα.
Sandero και Model Y πήγανε «προφυλακτήρα με προφυλακτήρα» στους πρώτους 10 μήνες του 2023, με το γαλλο-ρουμανικό compact να κατακτά την κορυφή της Ευρώπης. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβρη πουλήθηκαν 184.088 Sandero και Sandero Stepway, έναντι 183.799 Model Y. Η πορεία του Tesla είναι παραπάνω από εκπληκτική, δεδομένων τόσο της αμιγώς ηλεκτρικής φύσης του όσο και της αρκετά υψηλής τιμής (από 47.240 ευρώ στη χώρα μας, γενικά άνω των 45.000 ευρώ στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, προ επιδοτήσεων πάντα). Ο Οκτώβριος αποδείχτηκε καθοριστικός για την κόντρα του με το Sandero, καθώς ενώ το Dacia ήρθε πρώτο με 21.139 ταξινομήσεις, το μικρότερο Tesla ήταν μόλις στην 24η θέση με 9.660 μονάδες.
To Renault Clio σκαρφάλωσε στη 2η θέση (14.534 ταξινομήσεις), εδραιώνοντας την έδρα του στο top 5 των πανευρωπαϊκών πωλήσεων για το 10μηνο (154.493 μονάδες). Το Peugeot 208 βρίσκεται στην 4η θέση, με 163.672 κομμάτια, ενώ το VW T-Roc καταφέρνει να πάρει την 3η θέση σχετικά οριακά μπροστά από το γαλλικό σουπερμίνι, καθώς η μεταξύ τους διαφορά δεν είναι ούτε 1.200 μονάδες (164.833 αντίτυπα). Βλέπουμε, δηλαδή, ότι εκτός από τη μάχη για την πρωτιά, ντέρμπι έχουμε και για την τελευταία θέση του βάθρου.
To Model Y έφτασε σε σημείο να διεκδικεί το Νο1 της Ευρώπης χάρις σε μια απίστευτη αύξηση πωλήσεων, που αγγίζει το 142,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (75.854 ταξινομήσεις Ιανουάριο-Οκτώβριο του 2022)! Το μόνο άλλο μοντέλο που σημειώνει τριψήφια βελτίωση, είναι το MG ZS. Το βρετανο-κινεζικό crossover πούλησε φέτος 66.402 κομμάτια, ενώ πέρσι δεν είχε ξεπεράσει τις 32.000 (31.971, +107,7%).