Κεραυνό εν αιθρία έριξε η Subaru, ανακοινώνοντας όχι μόνο το τέλος της παραγωγής για το σημερινό WRX STI, αλλά και την επ’ αόριστον έξοδό του από τη γκάμα μοντέλων της!
Με μια ανακοίνωση που εξέπληξε («σόκαρε» καλύτερα) τους πάντες, οι «Πλειάδες» αναφέρουν πως δεν θα εξελίξουν έκδοση STI για το νέο WRX και πως δεν υπάρχει κάτι σίγουρο για το αν θα ξαναδούμε WRX STI, γενικά! Μια απόφαση που ήρθε κυριολεκτικά από το πουθενά, καθώς μέχρι πριν λίγο καιρό υπήρχαν πληροφορίες μέσα από τα ίδια, τα κεντρικά, στο Φούτζι που διέρρεαν νούμερα ισχύος και σχετικά χαρακτηριστικά. Συνεπώς, όλα τα renderings και οι λέξεις που δαπανήθηκαν για το -μέχρι εσχάτως σίγουρο- STI, πάνε περίπατο.
Οι Ιάπωνες εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της Subaru Tecnica International, «μεταξύ των οποίων και η ηλεκτροποίηση». Σε κάθε περίπτωση, ενδεχόμενο STI με κινητήρα εσωτερικής καύσης «δεν θα εξελιχθεί με βάση την πλατφόρμα του νέου WRX». Εξέλιξη που πιάνει όλο τον αυτοκινητικό κόσμο εξαπίνης, καθότι μόλις τον περασμένο Ιανουάριο είχαν παρουσιαστεί στο Σαλόνι του Τόκιο πρωτότυπα των Levorg, BRZ και WRX STI. Όλα τους έμοιαζαν έτοιμα για παραγωγή και προϊδέαζαν για μια πληρέστατη γκάμα κορυφαίων «Scoobies», οπότε κατά πάσα πιθανότητα η λήψη της απόφασης από τη Subaru να ήρθε εξίσου αιφνιδιαστικά με την ανακοίνωσή της.
Μια κληρονομιά 28 ετών, λοιπόν, λαμβάνει τέλος. Το πρώτο WRX STI εμφανίστηκε το 1994 και μέχρι το 2014, συνόδευε το Impreza. Από τότε και έως σήμερα, τα WRX και WRX STI κατατάσσονται ως αυθύπαρκτα μοντέλα στο lineup της Subaru. Το τελευταίο WRX παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους, με το κορυφαίο STI Sport R να είναι μια έκδοση προσανατολισμένη στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό. Ο νέος 2.4 τούρμπο boxer αποδίδει 275 ίππους και 375 Nm, με τις φήμες για καθαρόαιμο STI να τον τοποθετούσαν στα 350-400 άλογα. Φρούδες ελπίδες, τελικά…