Το Opel Kadett E είναι ένα αυτοκίνητο περασμένο αλλά όχι ξεχασμένο, καθώς έμεινε στην παραγωγή από το 1984 μέχρι το 1991, κερδίζοντας τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 1985, αλλά ακόμη και σήμερα κυκλοφορεί στους δρόμους. Παράλληλα διατηρεί φανατικό κοινό, ιδίως η κορυφαία του έκδοση, ονόματι GSI.
Ο ανταγωνιστής του VW Golf GTI MK2 ξεχώριζε χάρις στους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τα φουσκώματα στα εμπρός φτερά και τις χαρακτηριστικές ζάντες, ενώ . κάτω από το καπό είχε ένα ξεχωριστό μοτέρ. Ο 2.0λιτρος ατμοσφαιρικός 16βάλβδιδος C20XE εξελίχθηκε από την Cosworth και απέδιδε 156 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 203 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. (150 ίππους και 196 Nm με καταλύτη). Οι επιδόσεις ήταν εξαιρετικές για τα δεδομένα των hot hatches εν έτει 1988, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. και 220 χλμ./ώρα τελικής. Το ίδιο μοτέρ συνέχισε στο Astra GSi και το πρώτο Astra OPC (το ατμοσφαιρικό 1ης γενιάς, όχι το τούρμπο των 240 ίππων 2ης γενιάς που έγινε επιτυχία στη χώρα μας), ενώ σε τούρμπο μορφή συναντάται στο Calibra 2.0 Turbo 4×4.
Όποιος αισθάνεται νοσταλγία για τα 80’s και τα 90’s, μπορεί να κοιτάξει το συγκεκριμένο GSi που «πατάει» και στις δυο δεκαετίες. Ταξινομήθηκε στους πρώτους μήνες του ’90, αλλά κατασκευάστηκε στα τέλη του ’89, ενώ μέχρι σήμερα έχει καταγράψει 150.695 χλμ. στο ψηφιακό κοντέρ. Το συγκεκριμένο φέρει τον 8βάλβιδο 2λιτρο, οπότε η ισχύς περιορίζεται στα 116 άλογα στις 5.400 σ.α.λ. και τα 170 Nm στις 3.000 σ.α.λ.. Κατά συνέπεια οι επιδόσεις είναι αρκετά υποδεέστερες σε σχέση με το 16βάλβιδο, σημειώνοντας 9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 200 χλμ./ώρα.
Η κατάσταση του γερμανικού χάτσμπακ χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική», καθώς τόσο το πράσινο χρώμα του αμαξώματος όσο ακόμα και οι ζάντες αλουμινίου δεν φέρουν ίχνος γρατζουνιάς. Φτηνό δεν είναι, καθώς η τιμή πώλησης ανέρχεται στις 12.950 ευρώ. Τα δίνατε για ένα hot hatch 31 ετών, με ούτε 120 άλογα;