Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι η αποθέωση της ελεύθερης αγοράς. Πουλάς ό,τι θες, όσο θες. Αν, δε, ξέρεις να συνοδεύεις την πώληση με τις κατάλληλες δόσεις «σάλτσας», τότε φτάνεις να ζητάς όσα σου λείπουν. Παίρνουμε για παράδειγμα το Sunny GTi-R.
To τελευταίο rally replica της Nissan παρουσιάστηκε το 1990 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1994, για μια και μόνο γενιά. Οπότε είναι αρκετά σπάνιο, ειδικά σε εργοστασιακή μορφή. Τα τροπέτα με τον SR20DET έδιναν και έπαιρναν, καθιστώντας εύρημα το αυθεντικό GTi-R. Επίσης, η «σκιά» του δεν συγκρίνεται με αυτές των Mitsubishi Lancer Evo και Subaru Impreza STI, ούτε μπορεί να συναγωνιστεί σε απήχηση τη Lancia Delta Integrale και το Ford Escort Cosworth. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα αρκετά ξεχωριστό αυτοκίνητο, αλλά όχι στα επίπεδα του να μπορεί να ζητήσει κάποιος 60 ή 70 χιλιάρικα για αυτό.
Αυτή του η εναλλακτικότητα, ωστόσο, επιτρέπει στους «καπάτσους» πωλητές να το τιμολογήσουν πολύ πάνω από όσο αξίζει. Το συγκεκριμένο μάς έρχεται από το 1992 και με 182.000 χλμ. στο κοντέρ. Τις βόλτες του, κοινώς, τις έχει κάνει. Επιπλέον, βλέπουμε πως οι ζάντες είναι aftermarket και στο εσωτερικό υπάρχουν επιπρόσθετα όργανα (για μέτρηση λόγου αέρα-καυσίμου, turbo timer κλπ). Συνεπώς ούτε λίγα χιλιόμετρα έχει, ούτε εργοστασιακό είναι. Με κάποιες περιφερειακές βελτιώσεις, η απόδοση πλέον ανέρχεται στα 280 άλογα. Κάτι τέτοιο συνήθως επηρεάζει αρνητικά την τιμή. Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω Nissan δεν καταλαβαίνει, όμως, και απαιτεί 32.500 ευρώ για να το αποχωριστεί!
Να θυμίσουμε πως το κορυφαίο Sunny N14 αποδίδει 220 άλογα στις 6.400 σ.α.λ. και 267 Nm στις 4.800 σ.α.λ. από τον 2λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο, έχοντας να κινήσει μόλις 1.220 κιλά. Ως αποτέλεσμα, οι επιδόσεις έφταναν στα επίπεδα του 300ZX! Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 6,0 δλ. και η τελική άγγιζε τα 230 χλμ./ώρα, την ώρα που το σύστημα τετρακίνησης ATTESA AWD έπαιρνε «κεφάλια» στις στροφές.