Όσοι έχετε οδηγήσει διάφορα αυτοκίνητα ή απλώς ασχολείστε με τα αυτοκίνητα, θα έχετε παρατηρήσει πως υπάρχουν δύο τύποι πεντάλ γκαζιού. Αυτό που είναι «κρεμαστό» και αυτό που πατάει στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Γιατί υπάρχουν αυτά τα δύο είδη και ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους;
Δείτε ακόμη: Γιατί πρέπει να ανοίγουμε την πόρτα του αυτοκινήτου με το δεξί…
Οι δύο τύποι γκαζιού οφείλονται ουσιαστικά στη διάταξη των μηχανικών μερών ενός αυτοκινήτου. Το κρεμαστό πεντάλ καταλάμβανε λιγότερο χώρο στο αυτοκίνητο και η σύνδεσή του με το καρμπυρατέρ ήταν πιο απλοϊκή. Έτσι οι περισσότερες εταιρείες το προτιμούσαν, ειδικά στα προσθιοκίνητα και στα μικρά μοντέλα. Οι εταιρείες με μεγάλα και πισωκίνητα αυτοκίνητα προτιμούσαν το γκάζι στο δάπεδο, καθώς δεν είχαν χωροταξικά θέματα. Και κάπως έτσι, ακόμη και σήμερα εξακολουθούμε να έχουμε τους δύο τύπους πεντάλ.
Πλέον, όμως, στην εποχή του ηλεκτρικού γκαζιού, δεν έχει τίποτα από τα παραπάνω σημασία, καθώς όλα γίνονται ηλεκτρικά και δεν παίζει ρόλο η σύνδεση του πεντάλ του γκαζιού και κατ’ επέκταση της ντίζας, με την τροφοδοσία του αυτοκινήτου. Γιατί όμως ακόμη και σήμερα οι εταιρείες επιλέγουν ανάμεσα στους δύο τύπους; Η απάντηση είναι ξεκάθαρα επιλογή κόστους (αυτό έχουν από παλιά, αυτό εμπιστεύονται) και εργονομίας.
Ποιες είναι όμως οι βασικές διαφορές τους; Το «φυτευτό» γκάζι θεωρείται σε γενικές γραμμές πιο εργονομικό για το πόδι, καθώς εξασφαλίζει στο πέλμα πιο ξεκούραστη θέση, αφού το υποστηρίζει ολόκληρο. Και σε ασφάλεια όμως είναι πιο καλό, καθώς αποκλείεται να βρεθεί μαγκωμένο κάτω από πατάκι. Από την άλλη πολλές φορές έχουν αναφερθεί προβλήματα, καθώς στο κενό που δημιουργείται ανάμεσα σε αυτό όταν βυθίζεται και στο δάπεδο μπορεί να παρεμβληθούν αντικείμενα (πετραδάκια, σκουπιδάκια κλπ). Τέλος, στη γρήγορη οδήγηση είναι πιο εύκολο να κάνεις την τεχνική «μύτη-τακούνι» με το πεντάλ του γκαζιού στο δάπεδο, παρά στο πάτωμα.
Διαβάστε επίσης: Μπορεί το Defender των 405 PS να κερδίσει το Civic Type R; (+video)
Όσον αφορά στο πεντάλ γκαζιού που είναι πιασμένο από πάνω, συνήθως το «κρεμαστό» πεντάλ είναι πιο ελαφρύ, καθώς προβάλει μικρότερη αντίσταση κάτι που προσφέρει και ελαφρώς καλύτερο έλεγχο, θέλει όμως και πιο… ελαφρύ πόδι. Εσείς πιο πεντάλ γκαζιού προτιμάτε;