Υπάρχει μια παρανόηση σχετικά με τα δερμάτινα σαλόνια, που αναφέρει πως ζημιώνουν το περιβάλλον. Κάπως έτσι άρχισαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέφονται στα συνθετικά/οικολογικά δέρματα, κυρίως για λόγους εικόνας. Οι κατασκευαστές γνωρίζουν τα οφέλη του πραγματικού δέρματος τόσο στο εσωτερικό των οχημάτων, όσο και περιβαλλοντικά, αλλά δεν μπορούν να ρισκάρουν μια αντι-eco friendly καμπάνια από οργανώσεις του είδους (βλέπε Greenpeace κλπ). Αυτό που αγνοούν πολλοί οικολόγοι (πραγματικοί ή «φιοριτούρες» των social media) ωστόσο, είναι πως η χρήση πραγματικών δερμάτινων επενδύσεων ωφελεί σε τεράστιο βαθμό το περιβάλλον.
Όπως αποκαλύπτει μελέτη του one4leather, η χρήση δερμάτων στα εσωτερικά των αυτοκινήτων αποφορτίζει τους χώρους υγειονομικής ταφής και γλιτώνει την ατμόσφαιρα από δεκάδες τόνους CO2 κάθε χρόνο. Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταματούσαν τελείως να χρησιμοποιούσαν δερμάτινα σαλόνια, περίπου 35 εκατομμύρια τομάρια βοοειδών θα κατέληγαν στις χωματερές όλου του κόσμου, οδηγώντας στην έκλυση επιπλέον 644 εκατ. κιλών CO2 ενιαίως λόγω της επεξεργασίας τους! Ποσότητα αντίστοιχη της λειτουργίας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης για 6,4 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα, πάντα σε ετήσια βάση!
Αυτό που πρέπει να λαμβάνει πρώτα και κυριότερα υπόψη, είναι πως το δέρμα αποτελεί υποπροϊόν της βιομηχανίας κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως επιβεβαιώνεται και από τη WWF. Δεν εκτρέφονται/θανατώνονται, δηλαδή, αγελάδες για να παίρνεις το τομάρι τους και να φτιάχνεις καθίσματα. Από τα 331 εκατ. βοοειδών που πηγαίνουν στο σφαγείο για κατανάλωση αντλούνται τα δέρματα, δημιουργώντας πάνω από 2,18 δισεκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα επενδύσεων – ισοδύναμο με το διπλάσιο του Έβερεστ!
Πηγές εκτιμούν ότι το 40% από αυτά 331 εκατ. δέρματα (πάνω από 3,8 δισεκατομμύρια κιλά ) πηγαίνουν σε χωματερές, αντιστοιχώντας σε 6.650 πλήρως φορτωμένα Airbus A380. Από το υπόλοιπο 60%, η βιομηχανία δέρματος αυτοκινήτων παίρνει και επεξεργάζεται το 18%. Εάν τοποθετηθούν από άκρη σε άκρη, τα δέρματα που σώζει η αυτοκινητοβιομηχανία από τους χώρους υγειονομικής ταφής θα τύλιγαν τη Γη 1,8 φορές. Το θέμα, όμως, είναι πως οι κατασκευαστές θέλουν να προωθήσουν πιο «πράσινες» εφαρμογές, όπως τα υλικά PU και PVC. Ωστόσο, οι περισσότερες εναλλακτικές λύσεις δέρματος περιέχουν περισσότερο από 80% πλαστικό. Είναι η μικρή ποσότητα φυτικού ή λαχανικού (μανιτάρια, ανανάς, κάκτος) που φτιάχνει τις επικεφαλίδες περί «καθαρότερων λύσεων». Αυτά τα σύνθετα υλικά είναι δύσκολο και επί του παρόντος πολύ ακριβά στην ανακύκλωση, επομένως αναπόφευκτα θα καταλήξουν κάποιον ΧΥΤΑ μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους.
Αν, αντίθετα, η ζήτηση για πραγματικό δέρμα ζωικής προέλευσης αυξηθεί κατά μόλις 10% , θα εξοικονομηθούν 3,5 εκατομμύρια δέρματα από τις χωματερές και πάνω από 64 εκατ. κιλά CO2 στην ατμόσφαιρα, παρέχοντας παράλληλα επενδύσεις για 1,1 εκατ. καμπίνες αυτοκινήτων.