Τα χρώματα που «ζωγραφίζουν» στη μεταπώληση

Η επιλογή του κατάλληλου χρώματος κατά την αγορά αυτοκινήτου, είναι από τις πιο σημαντικές αποφάσεις. Τόσο από πλευράς καλαισθησίας και ανάδειξης των γραμμών του αυτοκινήτου, όσο και από αυτή της μεταπώλησης. Δεν θέλει πολύ να μείνει απούλητο, μόνο και μόνο λόγω μιας ιδιαίτερης απόχρωσης που δεν έχει ζήτηση, ή απλά μιας που δεν αρέσει.

To iSeeCars πραγματοποίησε μια μεγάλη έρευνα, αναλύοντας τις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε βάθος τριετίας και εξετάζοντας το ποσοστό απαξίωσης ανά χρώμα, αλλά και την απώλεια χρημάτων σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή. Πάνω από 1,6 εκατ. πωλήσεις αυτοκινήτων από το 2021 έως το 2023 μπήκαν στο «χρωματόμετρο», ώστε να διαπιστωθεί ποιες αποχρώσεις χάνουν λιγότερο και ποιες περισσότερο σε αξία μεταπώλησης. Και τα αποτελέσματα προκαλούν αρκετή εντύπωση, ιδίως αναφορικά με τις παραδοσιακές αξίες της αυτοκινητικής παλέτας.

Τα δημοφιλέστερα χρώματα φαίνεται πως πέφτουν θύματα της επιτυχίας τους, καθώς η εκτεταμένη παρουσία σε όλες τις κατηγορίες επηρεάζει αρνητικά τις τιμές. Ασημί και μαύρο βρέθηκαν κάτω από το μέσο όρο του 22,5%, με απαξίωση που αγγίζει το 23,2% και 23,9% αντίστοιχα, ενώ το έτερο μέλος της πιο εμπορικής χρωματικής τριάδας ίσα που πέρασε τη βάση. Το λευκό μετά βίας βρέθηκε στο 21,9%, καταφέρνοντας να αφήσει πίσω του το οριακό σκορ του γκρι (ή ανθρακί, ακριβώς στη βάση με 22,5%). Το μπεζ έκανε την έκπληξη και βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με 17,8%, ξεπερνώντας με άνεση τα παραδοσιακά κόκκινο (20,6%) και μπλε (22,0%), την ώρα που το κίτρινο κατέκτησε την κορυφή με 13,5%. Αυτά για τη γενική κατάταξη.

Στα SUV τώρα, το κίτρινο διατηρεί τη θέση του και βελτιώνει το ποσοστό του (μόλις 9,1%), αλλά ακολουθείται από εξίσου φανταχτερές αποχρώσεις. Πράσινο, πορτοκαλί, μωβ και κόκκινο συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με το μπεζ να πέφτει στην 6η (από 2η γενικής) και το λευκό στην 8η (από 6η), ενώ το μπλε πέφτει κάτω από τη βάση.

Μιλάμε για το δημοφιλέστερο segment παγκοσμίως, με τις περισσότερες πωλήσεις και προσφορά στα μεταχειρισμένα. Εκ προοιμίου η προσφορά είναι τόσο μεγάλη ώστε οι τιμές συμπιέζονται, ειδικά στα χρώματα που κατακλύζουν την αγορά. Ως αποτέλεσμα, όποιος ψάχνει για μια απόχρωση που ξεχωρίζει είναι διατεθειμένος να πληρώσει παραπάνω. Αυτή η συνθήκη, σε συνδυασμό με τη δημοτικότητα των crossover, είναι οι κύριοι υπαίτιοι που το κίτρινο απολαμβάνει τέτοιας διαφοράς από τον δεύτερο στη γενική κατάταξη.

Get it on Google Play Download on the App Store