Η Skoda δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έρχεται στο μυαλό κάποιου, όταν μιλάμε για αγώνες ράλλυ και WRC. Lancia, Subaru, Mitsubishi, Toyota, Ford, ακόμα και η Hyundai τα τελευταία χρόνια, είναι τα ονόματα που συνδέονται αυτόματα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Οι Τσέχοι, ωστόσο, δεν αποτελούν άσχετη οντότητα με τα ράλλυ. Φέτος κλείνουν 25 χρόνια στις ειδικές του WRC, έχοντας καταγράψει σημαντικές διακρίσεις και επιτυχίες τόσο στην πρώτη, όσο κυρίως στη δεύτερη τη τάξει κατηγορία του πρωταθλήματος. Φυσικά δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως και παλαιότερα, στη δεκαετία του 70 και τις αρχές των 90′s, η Skoda ήταν παρούσα με τα 130 RS, Target, Favorit και Felicia.
Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, απόλυτος εκπρόσωπος δεν είναι άλλος από το Fabia Rally2. Άξιος συνεχιστής της παράδοσης των Octavia και Fabia WRC, με το τελευταίο μάλιστα να έχει το προνόμιο της φιλοξενίας του αείμνηστου Colin McRae στα πηδάλιά του. Τα τρία πιο χαρακτηριστικά (και γνωστά στο ευρύ κοινό) τέκνα της Skoda Motorsport βρέθηκαν όλα μαζί, για τις γιορτές, προκειμένου να θυμηθούν τα παλιά (τα Fabia/Octavia WRC, το Rally2 ετοιμάζεται για τη νέα σεζόν) και να ευχηθούν σε όλους μας τα δέοντα, μαζί με τον επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος των Τσέχων, Michal Hrabánek.
Για να φρεσκάρουμε τη μνήμη μας οι παλιότεροι και να ενημερώσουμε τους νεότερους, η σύγχρονη ενασχόληση της Skoda Motorsport με το WRC άρχισε το 1999, με το Octavia WRC. Το 2001 ήρθαν τα πρώτα (και μοναδικά) βάθρα, στο Μόντε Κάρλο και την Κένυα, με το μεσαίο liftback να παρέμεινε στις ειδικές μέχρι το 2003, παίρνοντας το προσωνύμιο «φορτηγό» λόγω του πολύ μεγαλύτερου μήκους του σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του WRC. Οι Τσέχοι θέλησαν να γίνουν πιο ευέλικτοι, αντικαθιστώντας το Octavia με το Fabia WRC. Αλλαγή που μάλλον σε «μπούμερανγκ» εξελίχθηκε, καθώς το 2004 (πρώτη χρονιά φουλ εμπλοκής για το Fabia) δεν σκόραραν ούτε ένα βαθμό. Η Skoda παρέμεινε εργοστασιακά στο WRC και το 2005, επιστρατεύοντας τον Colin McRae σε δυο αγώνες, πετυχαίνοντας συνολικά 21 πόντους. Τότε η φίρμα από το Μλάντα-Μπόλεσλαβ αποφάσισε να αποσυρθεί από την κορυφαία κατηγορία, προκειμένου να εστιάσει στην αμέσως επόμενη. Επιλογή που στέφθηκε από πανηγυρική επιτυχία, γιορτάζοντας νίκες μέχρι σήμερα με τα Fabia WRC2/Rally2.