Συνεχίζει κανονικά και υβριδικά το WRC

Νωρίτερα στη χρονιά, η FIA ανακοίνωσε -απροσδόκητα- σχέδια για αναθεώρηση των κανονισμών του WRC, που προέβλεπαν -μεταξύ άλλων- την κατάργηση των υβριδικών κινητήρων από τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας. Απόφαση που προβλεπόταν να τεθεί σε ισχύ από του χρόνου κιόλας, τη στιγμή που το υπάρχον πλαίσιο θεσπίστηκε μόλις το 2022. Κίνηση με γνώμονα τη μείωση του κόστους, άρα και την προσέλκυση περισσότερων κατασκευαστών.

Τελικά, σε μια -λιγότερο απροσδόκητη- σημαντική εξέλιξη, η ηγεσία της FIA αποφάσισε να αφήσει τα πράγματα ως έχουν. Η ανακοίνωση έγινε στη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στο Ουζμπεκιστάν αυτή την εβδομάδα, παράλληλα με εκείνη για μεγάλη αλλαγή στο τεχνικό σκέλος του WRC, αλλά από τη σεζόν του 2027. Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε σχετικά με την «κωλοτούμπα»: «Είναι σαφές ότι πρέπει να έχουμε τεχνική σταθερότητα για τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά ταυτόχρονα είναι σημαντικό για τη FIA ότι, παρέχοντας αυτή τη σταθερότητα, λαμβάνουμε την ίδια θετική δέσμευση από τους κατασκευαστές». Οι ιθύνοντες των τριών ομάδων εξέφρασαν επίσης ανακούφιση για την απόφαση, με το αφεντικό της Toyota Gazoo Racing, Jari-Matti Latvala, να διαβεβαιώνει άπαντες για τη μακροπρόθεσμη μελλοντικά παρουσία των Ιαπώνων στο χώρο.

 

Οι ειδικοί του WRC (και η κοινή λογική) υπογραμμίζουν πως έγιναν τα αυτονόητα, καθώς τα χρονικά περιθώρια για τόσο ριζικές αλλαγές ήταν πάρα πολύ στενά, καθιστώντας οικονομικά ασύμφορες τις προτεινόμενες λύσεις. Υπενθυμίζουμε ότι αρχικά η FIA ήθελε να καταργηθούν τα υβριδικά μοτέρ στη Rally1, με το τέλος της φετινής σεζόν. Κάτι που αφενός δεν μπορούσε να εγγυηθεί την ομαλή εξέλιξη των επόμενων (λόγω χρόνου), αφετέρου θα σήμαινε πως τα κονδύλια που έχουν ήδη «πέσει» για τα υβριδικής της επόμενης χρονιάς, θα πήγαιναν στράφι.

Επίσης, κόντρα στις προθέσεις της FIA, η πρώτη ανακοίνωση για αλλαγή στους κανονισμούς δεν έφερε άλλα ονόματα στο τραπέζι, πέραν της κλασικής τριάδας των Toyota, Hyundai και Ford. Οπότε -σωστά- κρίθηκε πως δεν υπήρχε λόγος επιμονής, σε κάτι που «βάραγε» ότι δεν θα πετύχαινε.

Get it on Google Play Download on the App Store