Στο τραπέζι η επιβολή ορίου ταχύτητας στις autobahn

Τα video με «ανοίγματα» στις autobahn και περάσματα τελικών ταχυτήτων είναι από τα πιο αγαπημένα. Τα τμήματα χωρίς όριο ταχύτητας στο εθνικό οδικό δίκτυο της Γερμανίας αποτελούν όαση στις αστυνομοκρατούμενες εθνικές οδούς του κόσμου, σε αρκετές εκ των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 110 χλμ./ώρα! Κάτι που δεν αποκλείεται να συμβεί και στη Γερμανία.

Η νίκη του SPD στις πρόσφατες εκλογές της χώρας επαναφέρει τη συζήτηση για θέσπιση ορίου ταχύτητας στις autobahn, καθώς οι σοσιαλδημοκράτες υποστηρίζουν την κατάργηση του απεριόριστου χαρακτήρα των τμημάτων που βλέπουμε να πηγαίνουν «τέρμα» αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Μάλιστα, το SPD έχει πλέον σύμμαχο και τον ADAC, ο οποίος μέχρι πρόσφατα αντιτίθετο σφοδρά στο εν λόγω σενάριο.

O ADAC υποστήριζε πως ο αριθμός ατυχημάτων και ο βαθμός θνησιμότητας στις autobahn δεν είναι μεγαλύτερος από τους αντίστοιχους στις εθνικές οδούς άλλων χωρών, όπως οι Γαλλία, Αγγλία και Αμερική, που έχουν όρια ταχύτητας. Τώρα δεν άλλαξε η οπτική των Γερμανών σχετικά με την ασφάλεια. Όπως σχεδόν οτιδήποτε εφαρμόζεται στο χώρο του αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια, έτσι και αυτή η πρόταση πηγάζει από τις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του SPD, που βρίσκουν σύμφωνο τον ADAC, η επιβολή ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όλα τα κομμάτια των autobahn θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 2 εκατομμύρια τόνους, σε ετήσια βάση. Κατά τον Stefan Bratzel, διευθυντή του ινστιτούτου ερευνών Center of Automotive Management, οι διαφωνίες επί του ζητήματος έχει αρχίσει να παίρνει διαστάσεις παρόμοιες με αυτές για την οπλοκατοχή στις Η.Π.Α.! Ο ίδιος, πάντως, θεωρεί πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα δώσει μόνη της τη λύση: «Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ξεπερνούν τα 120-130 χλμ./ώρα, προκειμένου να μην αδειάζει η μπαταρία». Οπότε, είναι σαν να φωτογραφίζει το πού θα μπορούσε να μπει «ταβάνι», σε περίπτωση που τελικά επικρατήσει η πρόταση για όρια ταχύτητας.

 

Get it on Google Play Download on the App Store