«Στημένο» Honda Prelude VTi μοιράζει VTEC

Το νέο Honda Prelude έρχεται, ξεσκονίζοντας τις μνήμες όλων από τις 4 προηγούμενες γενιές του επαναστατικού κουπέ. Ένα ξεσκόνισμα που επιβάλλει το ανάλογο ψάξιμο στα μεταχειρισμένα, για ένα ωραίο window shopping, όπου εντοπίσαμε ένα «αστέρι» και όσο πρέπει βελτιωμένο MK4 στην Ολλανδία.

Η προτελευταία γενιά του ιαπωνικού κουπέ παρουσιάστηκε το 1991 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1996, ξεχωρίζοντας για την ιδιαίτερη εμφάνιση και την εκ διαμέτρου αντίθετη μορφή εμπρός-πίσω μέρους. Μακρόστενα παραλληλόγραμμα φανάρια από τη μία, σχεδόν κάθετα τοποθετημένα, μικρά στην άλλη. Ένα χαρακτηριστικό που κάνει ακόμα σήμερα το «Πρελούδιο» να τραβάει τα βλέμματα, ιδίως όταν πίσω έχει το σηματάκι-συνώνυμο των Honda: το VTEC. Ο 2.2 λτ. τετρακύλινδρος χρησιμοποιούσε το φημισμένο σύστημα μεταβλητού βυθίσματος των βαλβίδων, αλλά σε πιο ήμερη μορφή από τα Civic VTi και Type R.

VTi λεγόταν και η κορυφαία έκδοση του Prelude, τουλάχιστον για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Η απόδοση έφτανε τα 185 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και τα 206 Nm στις 5.300 σ.α.λ., προφέροντας μια επιτάχυνση 7,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 228 χλμ./ώρα. Στην Ιαπωνία το ίδιο μοτέρ, με τις ανάλογες περιποιήσεις από τη Honda, έφτανε σε σημείο να αγγίζει τα 220 άλογα στις εκδόσεις Type S και SiR S-spec. Ελάχιστες πέρασαν τα σύνορα, όμως, οπότε το VTi 4WS είναι το κορυφαίο που μπορούμε να βρούμε στη Γηραιά Ήπειρο.

Ένα από τα καλύτερα του είδους υπάρχει στη χώρα της τουλίπας, εξοπλισμένο με το σύστημα τετραδιεύθυνσης που έκανε ιστορική τη χροιά του ονόματος «Prelude», ένα ταιριαστό body kit στο αμάξωμα, ελατήρια χαμηλώματος της H&R, 18άρες ζάντες της Azev (τη θυμάστε;) και 201.000 χλμ. στο οδόμετρο από το 1993, όταν πρωτοκυκλοφόρησε. Η ιδιαιτερότητα και σπανιότητα κοστίζουν, βέβαια, καθότι η τιμή τοποθετείται στις 15.000 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store