Τα πιο γνωστά SAAB είναι αυτά με τον αριθμό «9» μπροστά: 900, 9000, 9-3, 9-5. Για την ακρίβεια, απειροελάχιστα μοντέλα του Σουηδού κατασκευαστή έφεραν κανονικό όνομα, αντί ψηφίων. Το Sonett είναι το πιο ξεχωριστό όχι μόνο από αυτά, αλλά ενδεχομένως από όλα τα SAAB.
To Sonett ξεκίνησε ως αγωνιστικό πρωτότυπο, το 1955, για να εξελιχθεί σε σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 11 χρόνια αργότερα, ως Sonett II. Οι λιλιπούτειες διαστάσεις (3.770 χλστ. μήκος, 2.150 χλστ. μεταξόνιο, μόλις 1.160 χλστ. ύψος) και το αμάξωμα από fiberglass είχαν σαν αποτέλεσμα ένα βάρος στα 715 κιλά. Κατά συνέπεια, παρά το γεγονός πως στο εμπρός μέρος υπήρχε ένας δίχρονος τρικύλινδρος 841 κ.εκ. και 60 ίππων, τα 100 χλμ./ώρα από στάση μπορούσαν να έρθουν σε 12,5 και η τελική να ξεπεράσει τα 150 χλμ./ώρα!
Ο τρόπος που διαχειριζόταν τις στροφές, του χάρισε το άκρως τιμητικό προσωνύμιο «σκανδιναβική Lotus». Ισχυρότερη έκδοση ήταν αυτή με τον 1.5λτ. V4 της Ford, απόδοση 65 ίππων. Αυτό το μοτέρ αποτέλεσε τη μοναδική επιλογή για το μεταγενέστερο Sonett III, που λανσαρίστηκε το 1970. Μεγαλύτερο σε διαστάσεις, αγγίζοντας πλέον τα 4 μέτρα σε μήκος (3.900 χλστ.) και τα 800 κιλά σε βάρος (820), έχασε αρκετή από τη σπιρτάδα του προκατόχου τόσο στις καμπές, όσο και τις ευθείες. Ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα ανέβηκε πάνω από τα 13 δλ., υπομένοντας και τις μακρύτερες σχέσεις στο 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο, προκειμένου να αυξηθεί η τελική στα 165 χλμ./ώρα.
Παρόλα αυτά, μέχρι το 1974 και τη λήξη παραγωγής κατάφερε να κυκλοφορήσει σε 8.368 μονάδες. Σήμερα διασώζονται ελάχιστα, με το συγκεκριμένο να ανακαλύπτεται τυχαία, σε εγκαταλελειμμένη αποθήκη! Ο πωλητής αναφέρει πως είναι μοντέλο του 1974 και βάσει κοντέρ, με 59.636 μίλια (95.974 χλμ.) στην πλάτη. Ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά, αλλά το κίτρινο Sonett αποτελεί μιας πρώτης τάξεως project αναπαλαίωσης. Δικό σας για 3.900 δολάρια (3.361 ευρώ).