Τα Mitsubishi Evo είναι συνυφασμένα με τους αγώνες ράλλυ, τις βελτιώσεις και τις κόντρες με τα Subaru Impreza STI, αλλά κάποια μπορούν να εκτελέσουν και καθήκοντα οικογενειακού αυτοκινήτου. Το δυσεύρετο γενικά και εξαιρετικά σπάνιο στην Ευρώπη Wagon, ας πούμε, είναι η καλύτερη δυνατή αντανάκλαση της πιο family friendly πλευράς του αξέχαστου rally replica.
Evo IX Wagon κυκλοφόρησαν μόνο 2.500, όλα για την εγχώρια αγορά και κατ’ επέκταση δεξιοτίμονα. Μιλάμε, δηλαδή, για ένα πολύ σπάνιο αυτοκίνητο ακόμα και στην Ιαπωνία, που στον υπόλοιπο κόσμο ισοδυναμεί με «μονόκερο». Μέσω ανεξάρτητων εισαγωγών βρήκαν κάποια, ελάχιστα, το δρόμο προς την Ευρώπη, αλλάζοντας σε αριστεροτίμονα κατόπιν μετατροπής από την TomCar Motorsport. Το λευκό που βλέπουμε συγκαταλέγεται σε αυτά τα ακριβοθώρητα δείγματα, όντας παράλληλα ένα από τα 1.365 GT-A (όπου «A», 5άρι αυτόματο κιβώτιο) και ένα από τα μόλις 774 στο συγκεκριμένο χρώμα.
Πρόκειται για μοντέλο του 2005 και με 138.295 χλμ. στο οδόμετρο, παρότι μετρά ήδη 3 ιδιοκτήτες και πάει για τον τέταρτο. Βρίσκεται στην Πολωνία και η κατάσταση που έχει διατηρηθεί εκτός από πολύ καλή, είναι και απολύτως εργοστασιακή – πλην της πίσω θολόμπαρας. Κάτω από το καπό συναντάμε τον 2.0λιτρο 4G63 τούρμπο των 280 ίππων (300 στην πραγματικότητα, όπως αναφέρει κι η αγγελία) και 400 Nm, που σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης Super-Active Yaw Control μπορεί να επιταχύνει το estate Evo στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,5 δλ. και μέχρι τα 240 χλμ./ώρα τελικής. Η τιμή του; Ούτε 25.000 ευρώ (24.900) για ένα από τα πιο συλλεκτικά Evo, που μπορεί να χωρέσει παράλληλα 530 λίτρα αποσκευών στο πορτμπαγκάζ.