Σήμερα τα hot hatches επισκέπτονται επισκέπτονται πολύ συχνά τις πίστες για να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ του άλλου. Μια δεκαετία και πλέον πίσω στο χρόνο όμως, δεν ήταν κάτι που έβλεπες κάθε μέρα. Το Renault Megane R26.R ήρθε να μας συστήσει την τρέλα των χρόνων στην κατηγορία.
Παρουσιάστηκε το 2009 και ακόμα τώρα, παραμένει ένα από τα πιο σκληροπυρηνικά αυτοκίνητα που έχουν παρουσιαστεί γενικά, όχι μόνο με τα δεδομένα των hot hatches. Οι μηχανικοί της Renault Sport πήραν το Megane R26, αφαίρεσαν τα πίσω καθίσματα, έβαλαν roll cage στη θέση τους, αντικατέστησαν τα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και το πίσω παρμπρίζ με πλαστικό, τα εμπρός καθίσματα με ανθρακονημάτινα, ενώ δεν παρέλειψαν να τοποθετήσουν ανθρακονημάτινο καπό αντί του κανονικού από ατσάλι. Προαιρετικά υπήρχαν εξάτμιση τιτανίου, ελαστικά Toyo Proxes R888 και ζώνες 6 σημείων.
Η μείωση του βάρους κατά 123 κιλά είχε σαν αποτέλεσμα ένα απόβαρο στα 1.230 κιλά, που έκανε ευκολότερη τη ζωή του 2λιτρου τούρμπο κινητήρα. Με 230 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 310 Nm στις 3.000 σ.α.λ., το R26.R επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 6 δλ. (6,5 δλ. το R26) και έφτανε μέχρι τα 245 χλμ./ώρα. Το κλου της «χάτσμπακ Porsche 911 GT3 RS», όπως ήταν το παρατσούκλι του, ήταν στις στροφές. Εκεί όπου ήταν τόσο γρήγορο, ώστε σημείωσε χρόνο 8 λεπτών και 17 δλ. στην «Πράσινη Κόλαση» και ανέβηκε στην –τότε- μπροστοκίνητη κορυφή όλων των εποχών.
Η παραγωγή του κρατήθηκε σε πολύ χαμηλό αριθμό, με μόλις 450 να κατασκευάζονται. Το Gris Makaha and Nimbus Grey απόχρωσης που βλέπουμε, είναι ένα από τα 159 βρετανικών προδιαγραφών και έχει 48.194 μίλια (77.560 χλμ.). Είναι τρίτο χέρι και διαθέτει αναβαθμίσεις στα φρένα, την εξάτμιση και την ECU, χωρίς να αναφέρεται πόση ισχύ αποδίδει. Με μερικές ώρες να απομένουν για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας, το ανώτερο ποσό ανέρχεται στις 18.888 λίρες (21.847 ευρώ).