Οι Octavia RS ανέκαθεν ήταν γρήγορα αυτοκίνητα. Η Skoda βέβαια βάσισε μεγάλο μέρος της επιτυχίας τους, στη δυνατότητα βελτίωσης. Είτε μιλάμε για τον 1.8 20VT, είτε για τον 2.0 TSI, τα άλογα πάνε κι έρχονται.
Η συγκεκριμένη έχει τον δεύτερο κάτω από το καπό, αλλά ουδεμία σχέση διατηρεί με το εργοστάσιο. Υπό κανονικές συνθήκες, η Octavia RS 3ης γενιάς στέλνει 245 ίππους στους εμπρός τροχούς (και 184 σε όλους, για την έκδοση με τον 2.0 TDI). Ετούτη, όμως, όπως φανερώνει και το αγριεμένο παρουσιαστικό, είναι διαφορετική. Καταρχάς, να σταθούμε λίγο στις 20άρες ζάντες και τη μηδενικό τους διάκενο από τους θόλους, απόρροια του coilover της H&R. Πίσω από τους εντυπωσιακούς τροχούς, συναντάμε ένα κράμα Audi RS 6 και VW Golf R στα φρένα. Ο εμπρός άξονας φέρει τις δισκόπλακες των 380 χλστ. και τις 6πίστονες δαγκάνες του RS 6, ενώ ο πίσω τα δισκόφρενα των 310 χλστ. από την κορυφαία έκδοση του προηγούμενου Golf. Το παρουσιαστικό ενισχύεται από το body kit της Rieger.
Κάτω από αυτό, κρύβεται μια από τις ταχύτερες Octavia στην Ευρώπη! Ο 2λιτρος τούρμπο παρουσιάζεται ενισχυμένος σε όλα τα κινούμενα μέρη (σφυρήλατα έμβολα και μπιέλες, ενισχυμένος στρόφαλος/βαλβίδες και έδρες), φέρει πολλαπλή εισαγωγής από το VW Golf R, μεγαλύτερο τούρμπο-intercooler, νέα εξάτμιση και εγκέφαλο, καθώς επίσης ανθεκτικότερα γρανάζια και συμπλέκτης της Sachs για το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το αποτέλεσμα είναι 505 άλογα και 620 Nm ροπής, που καταλήγουν στους εμπρός τροχούς! Σε αντίθεση με παρόμοιες μετατροπές Octavia RS, εδώ δεν μεσολαβεί «πατέντα» τετρακίνησης. Ο εμπρός άξονας και το δεξί πόδι είναι οι αποκλειστικοί διαχειριστές της τεράστιας ισχύος.
Ο ιδιοκτήτης αναφέρει πως η τελική ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα, ζητώντας παράλληλα το ανάλογο αντίτιμο για να αποχωριστεί το αυτοκίνητο. Με 99.921 χλμ. στο κοντέρ και άμεμπτο ιστορικό συντήρησης, η τιμή ορίζεται στις 29.900 ευρώ.