Τη σήμερον ημέρα δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μη βρίθει ηλεκτρονικών συστημάτων. Τα περισσότερα διαθέτουν και τούρμπο, όντας παράλληλα ιδιαίτερα καλοεξοπλισμένα. Οι εποχές των βασικών εκδόσεων και των απλοϊκών εφαρμογών έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, κάτι που σημαίνει πως όποιος θέλει ένα λιτό αυτοκίνητο να κάνει τη δουλειά του, θα πρέπει να κοιτάξει στα μεταχειρισμένα. Και να ψάχνει περιπτώσεις, όπως η εν λόγω λευκή Octavia 5.
Αγοράστηκε το 2011 και μέχρι σήμερα δεν έχει οδηγηθεί όσο θα περίμενε κάποιος, δεδομένου ότι συνήθως τέτοιες εξοπλιστικές εκδόσεις χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες, που αναζητούν έναν προσιτό κι αξιόπιστο τετράτροχο συνεργάτη. Το οδόμετρο δεν αναγράφει ούτε 30.000 χλμ., με τις 29.973 χλμ. να αντιστοιχούν σε λιγότερες από 3.000 χλμ. ετησίως. Αναμενόμενα η κατάσταση που έχει διατηρηθεί το μεσαίο Skoda, δεν απέχει από όταν έφερε ζελατίνες. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και τα τάσια, παραμένουν αγρατζούνιστα.
Στο εσωτερικό συναντάμε την αποθέωση της απλότητας. Ούτε συστήματα πολυμέσων, ούτε ψηφιακά καντράν, ούτε προγράμματα λειτουργίας. Δυο αερόσακοι, ένα CD player (χωρίς καν δυνατότητα αναπαραγωγής MP3), δυο ηλεκτρικοί καθρέπτες, ένα air condition και τέλος! Και εδώ εντυπωσιάζει η πολύ καλή κατάσταση, που επωφελείται του γεγονότος πως ο ιδιοκτήτης δεν είναι καπνιστής.
Στο μηχανοστάσιο η απλότητα επεκτείνει την κυριαρχία της. Ο δωρικός 1.600άρης MPI των 102 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 148 Nm στις 3.800 σ.α.λ. φροντίζει για την κίνηση της Octavia, σε συνδυασμό με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σύμπραξη αρκετή για μια επιτάχυνση της τάξης των 12,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και μια τελική 190 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση γύρω στα 7,2 – 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Όποιος ενδιαφέρεται για αυτή την σχετικά «σπαρτιάτικη» Τσέχα, θα πρέπει να καταβάλλει 8.800 ευρώ. Όχι ό,τι φθηνότερο για Octavia 2ης γενιάς, ιδίως ελλείψει κινητήρα TSI, αλλά σε λίγα χρόνια δεν αποκλείεται να λογίζεται ως συλλεκτικό κομμάτι.