Κάθε πελάτης που αγοράζει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, θέλει να είναι στην εντέλεια και όλα πάνω του να είναι σωστά και να λειτουργούν άψογα. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που πολλοί τα προτιμούν από τα μεταχειρισμένα, έστω και λίγων ετών, αφού θέλουν να αποφύγουν το όποιο ρίσκο πιθανού προβλήματος που μπορεί να προκύψει ή να κρύβεται.
Δείτε ακόμα: Φοβερό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε τιμή χάρισμα
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ακόμα και ένα καινούργιο αυτοκίνητο δεν μπορεί να υποφέρει από «παιδικές ασθένειες» και να ταλαιπωρεί τον κάτοχό του με βλάβες και επισκέψεις στα συνεργεία. Μια τέτοια περίπτωση εταιρείας σχετικά νέας και χωρίς πολύ μεγάλη εμπειρία ετών στην κατασκευή αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, είναι η Tesla. Τα μοντέλα της εντυπωσιάζουν με τον σχεδιασμό, τις επιδόσεις και την αυτονομία τους, όμως πολλές φορές κατά καιρούς έχουν καταγραφεί από πιο «απλά» προβλήματα, όπως ποιότητας κατασκευής, έως και σοβαρότερα, όπως στην λειτουργία του Autopilot και με μπαταρίες που ξαφνικά παίρνουν φωτιά.
Δείτε ακόμα: Γνωρίζετε τι είναι το EFI και την ιστορία του;
Τώρα ένα νέο σκάνδαλο εμφανίζεται και μάλιστα σε μια χώρα όπου η Tesla είναι εξαιρετικά δημοφιλής (πλην των Η.Π.Α.), στη Νορβηγία. Εκεί αποδεικνύεται ότι η Tesla πούλησε αυτοκίνητα που είχε προηγουμένως αγοράσει από τους ιδιοκτήτες τους, λόγω επαναλαμβανόμενων προβλημάτων, όταν ήταν καινούργια. Για παρόμοιες πρακτικές είχε κατηγορηθεί η Tesla και από πελάτες της στις Η.Π.Α. Ανάλογες περιπτώσεις συμβαίνουν όμως και στην σκανδιναβική χώρα, σύμφωνα με αναφορές του InsideEVs, που ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση.
Δείτε ακόμα: Τι υπάρχει σήμερα στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ;
Μια τέτοια αναφορά υπήρξε από τον Jens Petter Lund Sommerlade, ο οποίος αγόρασε ένα μεταχειρισμένο Tesla Model S από ένα Νορβηγό έμπορο. Όταν ενεργοποίησε κατά λάθος το Valet mode που περιορίζει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, έπρεπε να εισαγάγει έναν κωδικό που δεν γνώριζε. Γι’αυτό επικοινώνησε με τον προηγούμενο κάτοχο του Model S, τον Olu Spakmo. Ο τελευταίος είπε στο νέο κάτοχο ότι είχε χτυπήσει το αυτοκίνητο πολλές φορές γιατί δεν φρέναρε σε θερμοκρασίες περίπου 0 βαθμών Κελσίου (πολύ συχνές στη Νορβηγία), καθώς πάγωνε το υγρό των φρένων! Βάσει της Νορβηγικής νομοθεσίας, η Tesla ήταν υποχρεωμένη να αγοράσει πίσω το αυτοκίνητο, λόγω επαναλαμβανόμενου προβλήματος. Επίσης, ο νορβηγικός νόμος απαιτεί αναφορά ελαττωμάτων στην πώληση του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Σε ποια αυτοκίνητα κλέβουν τα trip computer;
Ο νέος ιδιοκτήτης (Jens Petter Lund Sommerlade) δεν είχε ιδέα για όλα αυτά και πράττοντας ορθά, ανέφερε τα προβλήματα στην εμπορία που πήρε το αυτοκίνητο, το οποίο επέστρεψε και πήρε πίσω τα λεφτά του. Στο παρελθόν υπήρξαν ανάλογες περιπτώσεις με επαναλαμβανόμενα ελαττώματα, ωστόσο με τη βοήθεια του νόμου, τα αυτοκίνητα επέστρεφαν στην αντιπροσωπεία. Κανονικά, κάθε εταιρεία που σέβεται τον πελάτη της, θα έπρεπε να αγοράζει πίσω τα ελαττωματικά αυτοκίνητα, αντί να τους τρέχει συνέχεια στα συνεργεία, όπως συμβαίνει συνήθως.