Το δημοφιλέστερο μεσαίο σεντάν αυτοκίνητο στον κόσμο με πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις και πέντε δεκαετίες καριέρας, το VW Passat, ανέκαθεν ήταν ένα αυτοκίνητο που ξεχώριζε στην κατηγορία του. Μια κατηγορία, ωστόσο, που περνάει δύσκολα τα τελευταία χρόνια ελέω SUVs και crossovers.
Στο αμέσως επόμενο segment, αυτό των πολυτελών σεντάν, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα από τα απλά οικογενειακά τετράθυρα. Οπότε, για να καταφέρει το Passat να δει 9η γενιά, η λύση σύμφωνα με πηγές από την VW είναι μία: προβιβασμός στα premium! Tο Βόλφσμπουργκ σκοπεύει να αναβαθμίσει το Passat τόσο από πλευράς μεγέθους, όσο και εμπορικής τοποθέτησης, με το Kolesa να μας δίνει την απαραίτητη πρόγευση, μέσω renderings. Οι ψηφιακές απεικονίσεις αντλούν έμπνευση από το Arteon Shooting Brake (συνολικά), το κινεζικό Lamando (εμπρός) και το ID.4 (πίσω), δημιουργώντας ένα αρκετά δυναμικό estate σχήμα.
Το Passat MK9 θα βασίζεται σε μια βελτιωμένη εκδοχή της υπάρχουσας πλατφόρμας MQB, όντας μεγαλύτερο σχεδόν σε όλες τις διαστάσεις και φτάνοντας στο επίπεδο του Skoda Superb. Το τσεχικό μεγαλομεσαίο εκτείνεται στα 4.889 χλστ., ενώ το σημερινό Passat στα 4.775 χλστ. Οπότε, βάσει των έως τώρα πληροφοριών, ο διάδοχος θα πάρει κοντά στα 100 χλστ. στο μήκος. Κάτι που σημαίνει πως, σε συνδυασμό με την αύξηση των διαστάσεων και την αναβάθμιση του εμπορικού προσανατολισμού, η 2η γενιά του Arteon τίθεται εν αμφιβόλω.
Η 9η γενιά του γερμανικού μεσαίου θα διαθέτει πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων, με βενζίνη, ντίζελ, υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές να είναι διαθέσιμες στους αγοραστές. Το ίδιο ισχύει για τα συστήματα μετάδοσης, που θα ποικίλουν σε μπροστοκίνητο και τετρακίνητο 4Motion. Το χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι σίγουρο πως θα συνεχίσει, καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο να διατίθενται όλες οι εκδόσεις με παραλλαγές του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG. Το ντεμπούτο του είναι προγραμματισμένο για το 2023, χρονιά που το Passat θα συμπληρώσει τα 50 χρόνια παραγωγής.