Έπειτα από 41 χρόνια συνεχούς πορείας, με αλλεπάλληλα «βαφτίσια», συζητήσεις περί αντικαταστάτη και λοιπών εμπορικών, η Lada παρουσίασε στο κλείσιμο του 2020 το νέο Niva! Οι ίδιοι βέβαια αποφεύγουν αυτό τον χαρακτηρισμό, επιστρατεύοντας ονοματολογικές ντρίπλες (το κλασικό συνεχίζει ως «Niva Legend», το καινούργιο λέγεται «Niva Travel»).
Εντελώς νέο δεν είναι σε καμία περίπτωση βέβαια, καθώς επί της ουσίας είναι το VAZ-2123 με εμπρός μέρος…Toyota RAV4. Το 2123 ήταν το αυτοκίνητο που κυκλοφορούσε ως Chevrolet Niva, από το 2003 μέχρι πέρσι (τότε που το κανονικό Niva είχε αλλάξει σε «4×4»). Την κίνηση του Niva Travel αναλαμβάνει το κλασικό και παλαιάς κοπής μηχανικό σύνολο των 1.7 λτ., ισχύος 80 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 127 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Ο συνδυασμός με τη μόνιμη τετρακίνηση και το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων προϊδεάζει για τις επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 19 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα, με τη μεικτή κατανάλωση να ορίζεται στα 10,2 λτ./100 χλμ.
Στόχος των Ρώσων, εξάλλου, δεν ήταν οι επιδόσεις. Η κυκλοφορία ενός νέου μοντέλου, με ένα ιστορικό όνομα από πίσω και μια πολύ καλή τιμή μπροστά του αποτελεί την ουσία του Niva Travel. Στην εγχώρια αγορά, τα καταφέρνει. Εκεί, η βασική έκδοση ξεκινά από τις 747.900 ρούβλια. Η ισοτιμία μας δίνει 8.220 ευρώ, τιμή εξαιρετική για 5θυρο SUV. Η διάθεση του Niva Travel στη ζώνη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως, συνοδεύεται από μεγάλο «καπέλο» στην τιμή. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που γενικότερα η Lada, εκπροσωπείται πλέον σε επιλεγμένες χώρες της Ε.Ε. Μια από αυτές είναι η Τσεχία, μέσω ανεξάρτητου εισαγωγέα. Και η επιβάρυνση είναι κάτι παραπάνω από αξιοσημείωτη.
Στο πρώην μισό της πάλαι ποτέ Τσεχοσλοβακίας, το Niva Travel ξεκινά από τις 420.063 κορώνες. Κάνοντας την απαραίτητη μετατροπή στο δικό μας νόμισμα, παίρνουμε σαν αποτέλεσμα 16.092 ευρώ. Περίπου τα διπλά χρήματα, δηλαδή, από όσο κοστίζει στη Ρωσία! Παρόλα αυτά, από την αρχή του έτους έχουν πουληθεί 15 αυτοκίνητα κι έχουν κατατεθεί παραγγελίες για άλλα 29.