Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές του πρώτου Mazda MX-5

H πρώτη γενιά του Mazda MX-5 ανέκαθεν θεωρείτο συνώνυμο της προσιτής απόλαυσης. Αυτός ήταν ο λόγος που οδήγησε το Miata σε ρεκόρ πωλήσεων επιπέδου Γκίνες, ανέστησε ολόκληρη την κατηγορία των roadsters και δημιούργησε μια σημαντικότατη κληρονομιά 30 και πλέον ετών. Σήμερα, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Τα MX-5 MK1 είναι πλέον κλασικά και συλλεκτικά. Δυο έννοιες που αρκούν για να εκτινάξουν την τιμή ενός αυτοκινήτου, πέρα από το ύψος ακόμα και των σύγχρονων απογόνων του. Το έχουμε δει σε πολλά μοντέλα, όπως η Toyota Supra και τα Nissan Skyline. Σύμφωνα με τη Hagerty, που δραστηριοποιείται στην ασφάλιση και την αξιολόγηση τέτοιων ακριβώς τετράτροχων, οι τιμές του πρώτου Miata έχουν εκτοξευθεί. Η μέση τιμή της αξίας για ένα άψογο δείγμα του 1989, με ελάχιστο αριθμό χιλιομέτρων και αψεγάδιαστο ιστορικό συντήρησης, διαμορφώνεται στις 31.900 δολάρια (λίγο πάνω από 28.210 ευρώ)! Περισσότερο από όσο κοστίζει ένα ολοκαίνουργιο ND, δηλαδή (27.512 ευρώ η τιμή εκκίνησης στη χώρα μας, από 26.830 δολάρια στις Η.Π.Α.)!

Προφανώς όποιος θέλει ένα Miata πρώτης εσοδείας σε νορμάλ τιμή, μπορεί να αποκτήσει κάποιο σε μέτρια κατάσταση ή με πολλά χιλιόμετρα. Τα «φαρμάκια» έρχονται όταν η αναζήτηση αφορά μοντέλο «βιτρίνας», που στις περισσότερες των περιπτώσεων θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά για εξαργύρωση ακόμα περισσότερων χρημάτων. Με άλλα λόγια, αυτό που υποστηρίζουν οι Αμερικανοί είναι πως όποιος θέλει να αντιμετωπίσει το MX-5 ως επένδυση, διαθέτει την οικονομική επιφάνεια για να το κάνει. Και πάλι όμως, σχεδόν 30 χιλιάδες ευρώ για αυτοκίνητα τουλάχιστον 30ετίας (1989-1997 η παραγωγή του NA) είναι κατά τι υπερβολικό ποσό – το οποίο, ωστόσο, μελλοντικά θα αποφέρει ακόμα περισσότερα σε περίπτωση μεταπώλησης.

Get it on Google Play Download on the App Store