Το Navara συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο σημαντικών και ιστορικών μοντέλων της Nissan, έχοντας πίσω του μια καριέρα 39 ετών. Το 1985 λανσαρίστηκε πρώτη φορά, κατακτώντας διαχρονικά την κορυφή της κατηγορίας σε πολλές αγορές, με διάφορα ονόματα (Frontier στις Η.Π.Α., για παράδειγμα). Η πτώση των πωλήσεων, ωστόσο, οδήγησε στην απόσυρση το D23, που ήταν και το τελευταίο με εμπορική πορεία επί ευρωπαϊκού εδάφους. Από τα τέλη του 2021 δεν έχουμε Navara στα μέρη μας, όμως αυτό θα αλλάξει με την επόμενη γενιά.
Η οποία, αν κρίνουμε από τα renderings του Theottle και πληροφορίες εξ Ιαπωνίας, θα είναι εντελώς διαφορετική από ό,τι ξέραμε. Καταρχάς, εμφανισιακά θα πρέπει να αναμένουμε φουτουριστικές γραμμές, όπου ιδίως μπροστά θα απορρέουν από το Ariya. Τα πρόσθετα LED ημέρας κάτω από τους προβολείς (διαρρύθμιση που θυμίζει Hyundai Tucson) αποτελούν παραλλαγή του σχήματος που συναντάμε στο μεγαλύτερο Titan, ωστόσο η μάσκα αφήνει το σκληροτράχηλο μοτίβο του κορυφαίου pick up της Nissan για μια πιο δυναμική αισθητική. O χαρακτήρας, ωστόσο, όπως αναφέρουν άνθρωποι της Nissan, θα παραμείνει αναλλοίωτος.
Στα μηχανικά μέρη περιμένουμε αντίστοιχης έκτασης αλλαγές, καθώς το επόμενο Navara φημολογείται έντονα πως θα εξελιχθεί παράλληλα με το αντίστοιχο L200. H τριμερής Renault-Nissan-Mitsubishi πράγματι ετοιμάζει πολλά μοντέλα βασισμένα σε κοινές πλατφόρμες, συνεπώς το σενάριο για αδελφικές σχέσεις μεταξύ νέων L200-Navara είναι πέρα για πέρα βάσιμο. Εξάλλου το ίδιο παράδειγμα ακολούθησαν Ford και VW, με τα νέα Ranger και Amarok αντίστοιχα. Παρόλα αυτά, η Nissan εγγυάται πως το καινούργιο θα είναι «πραγματικό Navara», κι ας μοιράζεται πολλά εξαρτήματα με το L200.
Κατά πάσα πιθανότητα, αυτό περιλαμβάνει και τους κινητήρες. Το pick up της Mitsubishi εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο 2.4λτ. ντίζελ, απόδοσης 184 ή 204 ίππων, οπότε σχεδόν σίγουρα το ίδιο μοτέρ σε παρεμφερείς αποδόσεις, να τοποθετηθεί και στο επόμενο Navara. Χρονικός ορίζοντας για λανσάρισμα δεν έχει δοθεί επίσημα, εντούτοις οι πληροφορίες κάνουν λόγο για πρεμιέρα στις αρχές του 2027 – συγκεκριμένα τον τότε Μάρτιο.