Η Renault πρόκειται να αναβιώσει το πνεύμα του 5 Turbo, σε ηλεκτρική μορφή και μέσω της Alpine. Εξέλιξη που αναμένεται να εκτινάξει σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα τις τιμές του κεντρομήχανου Γάλλου, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις ήδη κινούνται πολύ πάνω από τις 100.000 – 150.000 ευρώ!
Πίσω στο 1980, οι Γάλλοι χρειαζόταν ένα κατάλληλο αυτοκίνητο για να εξασφαλίσει την ομολογκασιόν του αγωνιστικού 5 Maxi Turbo. Κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να κατασκευάσει έναν ορισμένο αριθμό 5 (3.000 συγκεκριμένα), με το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη -κατάλληλα διαρρυθμισμένων πάντα- του αυτοκινήτου που θα κατέβαινε στο πρωτάθλημα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αρχικά στο Group 4 και αργότερα στο αξέχαστο Group B.
Κάπως έτσι, ήρθε στον κόσμο το 5 Turbo. Ένα 5αρι με «τουμπανιασμένο» αμάξωμα, κινητήρα στο κέντρο, κίνηση πίσω και οδική συμπεριφορά που έμελλε να το καθιερώσει ως ιδανικό λήμμα του όρου «σκοτώστρα». Τα 160 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και τα 221 Nm στις 3.250 σ.α.λ. του 1.400αρη τούρμπο κινητήρα, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (970 κιλά) και το μικρό μεταξόνιο, έκαναν διαβόητο το πολιτικό Maxi για την δύστροπη και απαιτητική συμπεριφορά του. Αλλά το ανήγαγαν επίσης στην σφαίρα του θρύλου. Ακόμα και σήμερα, 200 χλμ./ώρα τελικής και 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι πέρα για πέρα αξιοσέβαστες επιδόσεις.
Αυτό που βλέπουμε μας έρχεται από το 1981 και την πρώτη «παρτίδα» 5 Turbo, τη Series 1. Ιστορικό συντήρησης και συνολική κατάσταση δεν επιδέχονται κριτικής, με μόλις 38.470 χλμ. στο κοντέρ. Η επιλογή του ιδιοκτήτη να μην επιβαρύνει το οδόμετρο προς όφελος της μεταπώλησης δύναται να αποφέρει καρπούς, καθώς το αυτοκίνητο πωλείται έναντι 188.900 ευρώ!