Το Fiat Panda δεν είχε πολλές γρήγορες εκδόσεις στα τόσα χρόνια (44 τον αριθμό, από το 1980 μαζί μας) καριέρας του. Για να ακριβολογούμε, μόνο μία: το 100HP της δεύτερης γενιάς. Ωραίο εμφανισιακά, σφιχτό οδηγικά, με 0-100 σε 9,5 δλ. και τελική 185 χλμ./ώρα, μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις που έχουμε δει σε αυτοκίνητο. Υπάρχει λόγος, όμως, να μην κάνεις το καλό καλύτερο;
Εννοείται πως όχι, ειδικά όταν υπάρχουν έτοιμα τροπέτα. Ο 1.400άρης τούρμπο των Abarth 500 και Punto είναι «ταμάμ» για το Panda, κουμπώνοντας σχετικά εύκολα στο μηχανοστάσιο. Χρειάζεται μεν αρκετή δουλίτσα λόγω των παρελκόμενων (ψυγεία, intercooler, σωληνώσεις κλπ) της υπερτροφοδότησης, αλλά δεν απαιτεί κοπτοραπτική στο πλαίσιο. Από κοντά και το 6άρι χειροκίνητο με το μπλοκέ διαφορικό, αν και το συγκεκριμένο φιλοξενεί ακόμα περισσότερα πράγματα από τον «Σκορπιό». Ως βάση χρησιμοποιήθηκε το 595, από το οποίο πήρε θέση ολόκληρος ο πίσω άξονας, τα φρένα, το τιμόνι, ο λεβιές, τα καθίσματα και μέρος του ταμπλό.
Εξωτερικά, πάντως, το «φτιαγμένο» Panda αποκαλύπτει όση πρέπει από την αλήθεια. Οι λευκές ζάντες της Sparco, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τα σήματα της Abarth (που ούτως ή άλλως φοριούνται πολύ στο συγκεκριμένο), η χαμηλωμένη ανάρτηση και οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης σού δίνουν να καταλάβεις πως κάτι τρέχει, αλλά όχι υπερβολικά. Άνετα το προσπερνά το μάτι σου σαν απλή αισθητική βελτίωση, εξίσου άνετα σε προσπερνά αυτό αν πατήσει τέρμα το γκάζι ο οδηγός του. Με 180 άλογα για 975 κιλά και μόλις 5,41 κιλά/ίππο, το τουρμπισμένο Panda δεν αστειεύεται στην ευθεία (ούτε τις στροφές, αν και με 2,3 μέτρα μεταξόνιο θέλει προσοχή με τόση δύναμη).
Το ανεπίσημο Abarth Panda βρίσκεται στη Μεγάλη Βρετανία και μάλιστα, πωλείται. Δικό σας για 6.495 λίρες, ή 6.047 ευρώ.