Πρωταθλητής αυτονομίας το Opel Grandland PHEV

Τα κοντέρ αυτονομίας έσπασε το Opel Grandland PHEV, καθώς σε μετρήσεις της γερμανικής εταιρίας σε πραγματικές συνθήκες, κατάφερε να ξεπεράσει ακόμα και τα ίδια, τα εργοστασιακά νούμερα!

Το plug-in υβριδικό Grandland κινείται από τον 1.600άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 150 ίππων/300 Nm και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 125 ίππων/300 Nm, αποδίδοντας συνδυαστικά 195 ίππους και 350 Nm. H επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,8 δλ. και η τελική φτάνει τα 220 χλμ./ώρα, καταναλώνοντας 0,8-0,9 λτ./100 χλμ. και 21,9-23,4 kWh/100 χλμ. ρεύμα όταν η μπαταρία των 17,9 kWh είναι πλήρως φορτισμένη, ενώ εκπέμπει 19-21 γρ./χλμ. CO2 και πάει μέχρι 87 χλμ. δίχως να κάψει στάλα βενζίνης (101 χλμ. στην πόλη). Με αποφορτισμένη την μπαταρία η μεικτή κατανάλωση είναι 6,8-7,0 λτ./100 χλμ. Η Opel αποφάσισε να δει τι κάνει το PHEV της, δίνοντάς το στον αρχιμηχανικό εξέλιξης του μοντέλου, Dirk Kaminsi. Τι κατάφερε; Ας μας τα πει ο ίδιος.

«Οι τιμές WLTP είναι σαφείς: σύμφωνα με τον επίσημο κύκλο δοκιμών, το νέο μας Grandland Plug-in Hybrid προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία έως και 897 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 87 χιλιόμετρα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Αλλά σκεφτήκαμε: ας δούμε τι μπορεί πραγματικά να κάνει το αυτοκίνητο. Σίγουρα θα σπάει το φράγμα των 1.000 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ και πλήρη φόρτιση. Σε τελική ανάλυση, το Grandland είναι «made in Germany» στα όλα του και βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο του Eisenach. Οπότε το δοκιμάζουμε σε συνθήκες χειρότερες από ό,τι στον επίσημο κύκλο δοκιμών».

Ενώ οι τιμές WLTP προσδιορίζονται σε θερμοκρασίες περίπου 23 βαθμών Κελσίου, το νέο Grandland Plug-in Hybrid ξεκίνησε ένα θυελλώδες και βροχερό πρωινό του Ιανουαρίου στους 11 βαθμούς Κελσίου (στους 4 βαθμούς έκλεισε η δοκιμή). Και μάλιστα εξοπλισμένο με χειμερινά ελαστικά 19 ιντσών αντί για τα μειωμένης τριβής που φοράει κανονικά, στην πλούσια έκδοση GS κιόλας. Το Grandland PHEV ξεκίνησε με φουλ ρεζερβουάρ και μπαταρία, για μια σειρά καθημερινών διαδρομών γύρω από το Ρούσελχαϊμ μέχρι να χρειαστεί στάση σε πρατήριο καυσίμων. Οι διαδρομές περιλάμβαναν εθνική οδό με ελεύθερη ροή κυκλοφορίας, σταμάτα-ξεκίνα σε ώρες αιχμής εντός πόλης, αλλά και επαρχιακούς δρόμους – μια ρεαλιστική δοκιμασία, δηλαδή, που αντικατοπτρίζει τις πραγματικές καθημερινές απαιτήσεις πολλών οδηγών. Το αποτέλεσμα;

To Grandland Plug-in Hybrid κάλυψε συνολικά 1.115 χιλιόμετρα σε τέσσερα στάδια (με τα απαραίτητα διαλείμματα, ώστε να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις για τήρηση των χρόνων οδήγησης), με μέση ωριαία ταχύτητα 80 χλμ./ώρα και κατανάλωση 4,6 λίτρα/100 χλμ.! Από αυτά τα 1.115 χλμ., περισσότερο από το 1/3 της συνολικής απόστασης (380 χλμ. για την ακρίβεια) καλύφθηκε από το ρεύμα (διακεκομμένα εννοείται, με τη μπαταρία να φορτίζεται από την ανάκτηση ενέργειας)!

Get it on Google Play Download on the App Store