Πισωκίνητα και πισωμήχανα αυτοκίνητα δεν υπάρχουν πολλά. Ευρέως διαδεδομένα, ακόμα λιγότερα. Προφανώς ο «Σκαραβαίος» είναι ο ορισμός, με την απορρέουσα Porsche 911 να αποτελεί συνώνυμο. Κάποιο να συμπληρώνει το βάθρο, όμως; Υπάρχει καλύτερο από το Skoda Target;
To 105/120/125/130/135/136 -ανάλογα το μοτέρ που διέθετε- ήταν ένα μικρό οικογενειακό σεντάν από την Τσεχία που παρουσιάστηκε το 1976, με προτεραιότητα στην οικονομία και την πρακτικότητα. Προς όφελος αυτής, ο κινητήρας τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος ώστε να βρίσκεται στο ίδιο μέρος με κιβώτιο και διαφορικό, κερδίζοντας χώρο από την έλλειψη άξονα μετάδοσης. Το 1984 απέκτησε την ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία ήρθε στην Ελλάδα ως Target. Το μοντέλο της Skoda είχε αποκτήσει το προσωνύμιο «οικογενειακή 911», λόγω μηχανολογικής διάταξης. To γεγονός πως όλα ήταν πίσω (κίνηση-κινητήρας) δημιούργησε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον (ως αλλοπρόσαλλο) οδηγικά σύνολο και μετέτρεψε το Target σε cult είδωλο.
Το γαλάζιο που βλέπουμε να στέκει σαν ολοκαίνουργιο, είναι μοντέλο του 1989 και μας έρχεται από την πρώην Ανατολική Γερμανία. Ακριβέστερα, πρόκειται για ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα που εισήχθησαν στη Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας, λίγες εβδομάδες πριν την πτώση του Τείχους! Μέχρι σήμερα έχει αλλάξει δυο ιδιοκτήτες και οδηγηθεί για μόλις 43.000 χλμ., όπως αποδεικνύει το άψογο χρώμα του αμαξώματος, οι καλογυαλισμένοι άβαφοι προφυλακτήρες και τα αγρατζούνιστα τάσια των τροχών.
Στα μετόπισθεν συναντάμε τον «καλό» τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.150 κ.εκ., με απόδοση 54 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 85 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Μη φανταστείτε τίποτα φοβερές επιδόσεις, αλλά με μπόλικη υπομονή και αγκύλωση στο δεξί πόδι θα εμφανιστούν τα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ, έπειτα από 17 δλ. Αν ο οδηγός αποδειχτεί ατρόμητος και επιμείνει στο δεξί πεντάλ, θα δει τη βελόνα του κοντέρ να σταματά στα 140 χλμ./ώρα. Για να τα κάνει όλα αυτά, βέβαια, θα πρέπει πρώτα να αγοράσει το αυτοκίνητο. Κάτι που μπορεί να γίνει μετά την καταβολή 5.900 ευρώ.