Μέχρι την επιστροφή της Giulia, υπήρχε ένα δυσαναπλήρωτο κενό στις πισωκίνητες Alfa Romeo (και από ό,τι φαίνεται, δυστυχώς θα επανέλθει). Η 75 άφησε το στίγμα της και τα σημάδια των πίσω ελαστικών της, ιδιαίτερα στην έκδοση Turbo. Πάνω σε αυτή εξελίχθηκε η πιο σπάνια όλων, ονόματι Evoluzione, και τώρα πωλείται σε τιμές που συναγωνίζονται καινούργιες Giulia QV.
Η 75 Turbo Evoluzione αποτελεί την ανώτερη έκφανση της ιταλικής μπερλίνας. Δημιουργήθηκε το 1987, ελέω homologation για αγωνιστική χρήση στα πρωταθλήματα Τουρισμού και το Group A στα ράλλυ. Δεν χρειάζεται πάνω από μισή ματιά για να εντοπίσεις τις διαφορές σε σχέση με την απλή Turbo. Το ολοκληρωμένο body kit απαρτίζεται από φουσκωμένα φτερά, νέους προφυλακτήρες και μαρσπιέ, όντας κατασκευασμένο από πολυεστέρα. Οι κόκκινες ζάντες και, φυσικά, τα αυτοκόλλητα χαμηλά στις πόρτες ξεδιαλύνουν κάθε αμφιβολία, σχετικά με το ποιόν της συγκεκριμένης Alfa.
Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι πιο συγκρατημένες και περιορίζονται σε διαφορετικές επενδύσεις και νέο πίνακα οργάνων. Μοναδική πινελιά, ενδεικτικής της προσοχής στη λεπτομέρεια από τους Ιταλούς, τα πεντάλ με χαραγμένο το σήμα της εταιρίας πάνω τους.
Κάτω από το καπό, οι διαφοροποιήσεις απαντώνται παντού. Καταρχάς, η χωρητικότητα είναι μικρότερη: στα 1.762 από 1.779 κ.εκ., λόγω μικρότερων χιτωνίων. Από εκεί και πέρα συναντάμε διαφορετικό χρονισμό βαλβίδων, διπλή αντλία βενζίνης, νέο φίλτρο αέρα και ενισχυμένα κινούμενα μέρη. H απόδοση φτάνει τους 155 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 230 Nm στις 2.600 σ.α.λ., επιταχύνοντας τα 1.150 κιλά του «πρησμένου» αμαξώματος στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 7,6 δλ. και μέχρι τα 220 χλμ./ώρα.
Η παραγωγή δεν ξεπέρασε τα 500 κομμάτια και, όπως είναι αναμενόμενο, όποτε κάποιο βγαίνει στην επιφάνεια των αγγελιών, στήνεται «πάρτι» γύρω του. Η συγκεκριμένη Ιταλίδα έχει 73.945 χλμ. στο οδόμετρο και ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις την ήθελαν να αλλάζει χέρια για 84.000 ευρώ, τελικά η δημοπρασία έκλεισε ακόμα ψηλότερα, στις 87.314 ευρώ!