Κι όμως, πέρασαν 12 ολόκληρα χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το Tesla Model S. Δέκα χρόνια στα οποία καταγράφονται τεράστιες επιτυχίες, η σημαντικότερη εκ των οποίων αφορά τη μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα ηλεκτρικά. Το Model S ήταν αυτό που έκανε παγκοσμίως γνωστά τα EVs, μέσα από τα εκατοντάδες video με κόντρες του κόντρα σε supercars και hypercars, αλλάζοντας για τα καλά τη θεώρηση γύρω από τα «πριζωμένα» τετράτροχα.
Παρόλη τη μακρά διαδρομή και τις αρκετές του πωλήσεις (346.000 συνολικά), το Model S δεν έχει ακόμα περάσει στη δεύτερη γενιά του. Ο κόσμος της αυτοκίνησης λειτουργεί βάσει κανόνων και συνήθως τους ακολουθούν όλοι οι κατασκευαστές. Όλοι τους προσπαθούν να δουν σε τι περιβάλλον θα φέρουν το αυτοκίνητό τους, σε ποια αγορά, ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει, τι αρέσει στον πελάτη και άλλα πολλά.
Στις χώρες όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι μικρό, οι γενιές των αυτοκινήτων μπορούν να ξεπεράσουν τα 10 χρόνια. Είναι πολύ κοστοβόρο να προχωρήσεις στην επόμενη σελίδα του μοντέλου, αφού οι καταναλωτές δεν έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν τα χρήματα που απαιτούνται. Σε μεγαλύτερες αγορές, όμως και συνεπώς σε περιοχές όπου το εισόδημα είναι υψηλό, όπως πχ. σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Νότια Κορέα, Ιαπωνία και προσφάτως, Κίνα, μια γενιά κρατά 6-7 χρόνια. Σχετικά με τα facelift, συνήθως γίνονται μετά την πάροδο 3 ετών, ώστε να φρεσκαριστεί το αυτοκίνητο όσο χρειάζεται.
Ό,τι γράφτηκε παραπάνω λοιπόν, το ακολουθεί το σύνολο των κατασκευαστών. Όχι, όμως, η Tesla. Ήταν 22 Ιουνίου του 2012 όταν οι 10 πρώτοι πελάτες της φίρμας απέκτησαν τα πρώτα Model S, από το εργοστάσιο στο Φρίμοντ της Καλιφόρνια. Δεν ήταν το πρώτο Tesla που παρήχθη ποτέ, αλλά τάραξε τα νερά και οδήγησε την εταιρεία (αργότερα και την αυτοκίνηση) σε μια νέα εποχή. Από τότε το S δέχτηκε αναβαθμίσεις, αλλά όχι δεύτερη γενιά. Την ίδια περίοδο έχουν λανσαριστεί τρεις γενιές BMW Σειράς 5 και Mercedes E-Class! Το Model S απέκτησε από τη μεριά του τις εκδόσεις P100D και Plaid, που το κράτησαν στον αφρό, αλλά ήδη το έδαφος έχει αρχίσει να υποχωρεί από ένα σημείο και μετά.
Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται, είναι γιατί η Tesla δεν παρουσιάζει μια νέα γενιά του μοντέλου της. Η μείωση των πωλήσεων μπορεί να εξηγηθεί εύκολα, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, αλλά δεν το αντιμετωπίζει αυτό μόνο η εταιρία του Elon Musk. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Model S, ωστόσο, εντοπίζεται στον ίδιο τον ανταγωνισμό. Το 2012, δεν υπήρχε κανένας σοβαρός ηλεκτρικός ανταγωνιστής. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην.
Όλοι οι μεγάλοι «παίχτες» έχουν μπει στο χορό της ηλεκτροκίνησης (βλέπε Mercedes με την EQS, BMW με την i5, Porsche με την Taycan), την ίδια ώρα που προκαλείται ακόμα μεγαλύτερος πονοκέφαλος από την Κίνα. BYD (πρωτίστως) και NIO (δευτερευόντως) ανταγωνίζονται ευθέως την Tesla σε όλες τις κατηγορίες, ενώ σε αυτή του Model S προτάσσουν πολύ πιο καινούργια μοντέλα. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους Άραβες της Lucid, οι οποίοι με το Air Sapphire πήραν τα περισσότερα ρεκόρ του Plaid. Τα «χτυπήματα», κοινώς, έρχονται από παντού. Ανακοίνωση για Model S MK2, ωστόσο, ακόμα πουθενά. Ο Theottle δίνει την οπτική του μέσα από renderings, ακολουθώντας φήμες για λανσάρισμα νέου μοντέλου μέσα στο 2025. Επίσημα, πάντως, δεν υπάρχει το παραμικρό από τη Silicon Valley.